جستجو:
در:

امیدِ آمدنِ لغتی، لغتی که نمی‌آید

اتاق برق

19 مرداد 1397
تا 24 مرداد 1397
16 تا 20 (افتتاحیه)
16 تا 20 (غیرافتتاحیه)

هنرمندان

بهادر ادب


 

دستان نمایش بهادر ادب را با عنوان امید آمدن لغتی، لغتی که نمیآید در اتاق برق اعلام میکند. این نمایش که شامل شش عکس است، در روز ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ افتتاح و تا ۲۴ مرداد ادامه خواهد داشت.
بـهادر ادب (م. ۱۳۶۳، تهران) دانش آموخته ی فیلمسازی از مدرسه ی فیلم لندن است. او در اوّلین تجربه ی نمایشی خود، شش عکس از فضای خانه ای را ارائه میکند که بیش از ده سال از غیابِ شخصی در آن میگذرد. در طـول این سالها، فضای خانه با تغییرات محدودی مواجه شده که گویی برخی از آنها بهطور ناخودآگاه در راستای حفظِ نوعی از حضور اوست.
نگاه به اثر شخصی از دست رفته پس از گذر سالیان، تمرکز اصلی مشاهده ی دوباره ی فضا است: رنگ دیوارها در برخی نقاط خانه تغییر کرده، اتاق کتابخانه در عین حفظ آنچه از گذشته در آن مانده شلوغتر و پر از وسائل اشخاص دیگر ساکن خانه شده، روکش صندلیها مدّت زیادی است برداشته نشده، تعدادِ عکسهای آن شخص افزایش چشمگیری داشته، و در نهایت بعضی اسباب جابه جا، حذف یا جایگزین شده اند. انتخابِ شش قابِ مختلف از خانه، در عین حال، بیننده را با بخشهایی از یک معمّا
روبه رو میکند: تأثیر فقدان کسی که دیگر در خانه نیست بر کسی که زندگی را در آن فضا ادامه میدهد.


Dastan is pleased to announce “Longing for a Word Uttered, A Word that Never Was Uttered”, a presentation by Bahador Adab at Electric Room. The show, comprised of six photographs will be open to public view from August 10 to August 15, 2018.
Bahador Adab (b. 1984, Tehran, Iran) is a graduate of film-making from London Film School. In his debut exhibition, he has presented six interior shots of a house more than ten years after the death of one of its inhabitants. Over these years, the interior has gone through limited changes, some of which subconsciously aimed at keeping a presence alive.
A review of a traces from a life after so many years is the focus when reflecting upon the household: the wall paint has been changed in some areas, the library —while keeping what has remained in it from the past— is now busier with the stuff belonging to the other occupants of the house, the blankets covering some of the furniture have not been removed for a long time, the number of photographs of the departed person has increased, and some pieces have been omitted, moved or replaced. In the meantime, the selection of six frames from the house, challenge the viewer with a mystery: the effect of losing one’s partner while continuing to live in a space once shared.


افتتاحیه‌های همزمان

عضویت در خبرنامه‌ی گالری اینفو

برای اطلاع از برنامه‌ی‌ گالری‌ها و نگارخانه‌ها، تقویم گالری اینفو و ... پست الکترونیک و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید:

طراحی، توسعه و پشتیبانی