;
غوغای رنگ ها
رو به اتمام

غوغای رنگ ها

نمایشگاه انفرادی

جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تا سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

هنرمندان نمایشگاه

بیانیه

آبی لاجوردی ، سبز ایرانی ، نیلی ، ارغوانی

از کیستی استادمان نخواهم نوشت و نخواهم گفت ایشان چه مقامی دارند ، نمی گویم از کجاست و سال و ماهش چیست که این متن برای فردی که هنوز  استاد محجوبی را  نمی شناسد نگاشته نمی شود و اگر هم از بد حادثه کسی یا کسانی باشند که ناآشنا هستند کافیست تنها مروری بر چند اثر نقاشمان داشته باشند مابقی اش دیگر اظهر المنشمس است پس مطلع را اینگونه می نویسم.

آبی لاجوردی ، سبز ایرانی ، نیلی ، ارغوانی.

چند نقاش ایرانی را می شناسیم که پالت رنگی مخصوص خود را دارند؟

حال چند نقاش ایرانی را می شناسیم که در این پالت رنگی مخصوص به خود کثیرا و غالبا رنگهایشان تماما رنگهای ایرانیست که در جهان به نام ایران این رنگها ثبت شده اند و چند نقاش ایرانی می شناسیم که وفادار به اصالت نقاشی ایرانی و قانون نگارگری قدمایی منظره نگاری معنوی را در آثارش بتوان مشاهده کرد و فضاهای تخت و دو بعدی وام گرفته از نگارگران با زبانی مدرن و معاصر در قابهایش خودنمایی داشته باشد؟و چند نقاش را در جهان می شناسیم که با نگریستن در آثارش بتوانیم ملیت هنرمند را تشخیص دهیم هم جغرافیای زیستش را هم عمق اندیشه های فرهنگی خواستگاهش را و حتی با قدری تأمل و تعمق ژرف تر زندگینامه و دانش نظری و حوزه مطالعاتی اش را نیز از بیان تصاویرش بخوانیم.

حال قدری فراتر برویم و به تمام این ویژگیها پیام آور بودن آثارش نیز افزون کنیم پیام صلح،اعتراض به انسان عاصی معاصر و احترام به طبیعت چون سرودی خوش آوا در نقش ها و فرمها و رنگهای استاد نغمه سرایی می کنند.

در ماههای نخستین پاییز سال جاری نمایشگاه مروری بر هفتاد سال تجربیات این استاد نابغه هنر معاصر ایران که بهانه نوشتن این چند خط شد گواهیست بر این مدعا که قدرت و توانمندی قلم استاد و اشراف ایشان بر تکنیک های طراحی و نقاشی تام و تمام است و ایشان تا چه اندازه مطالعاتی وسیع و عمیق در هنر معاصر داشته اند که نتیجه خلق آثاری چنین شگفت انگیز است.

و چه نویدی خوشتر از اینکه شاهکارهایی دیده نشده از استاد و گنجینه ایشان وجود دارد که هنوز مخاطبان دنیای هنر معاصر ایران را می تواند بارها و بارها شگفت زده نماید و بلاشک پس از رونمایی از این آثار فاخر و نفیس  می توانیم عظمت و قدرت و اندیشه ناب فخر هنر معاصرمان را به نظاره بنشینیم .

شاید آنگاه قدرت ادراکمان قدری قد کشید به بلندای سروهای آزاد استاد که در بالاترین صعودش گنجشکی نازک به وسعت نیلی آسمانش می پیوندد .          

 

مونا خوش اقبال

مدیر گالری کاما

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

نمایشگاه‌های نزدیک

در حال بارگذاری تصاویر loading
نمایشگاه جاری نزدیک یافت نشد.
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد