;
تنازع
کشمکش موجودات زنده برای چیست؟ برای حفظ تمام زندگیها یا دستاندازی به برخی زندگیها برای حفظ سایرین؟ این کشمکش و نبرد میان موجودات زنده را که به تنازع بقا میانجامد پایانی نیست. خوب و بد به کنار، وضعیتی است که هست. اما آیا در این کشمکشها و نبردها، جایگاه کودکانِ بیاراده و تصمیم، کودکانی که بیش از سایر انسانها با طبیعت نزدیکاند، کجاست؟ و اگر قرار بر حذف یا اصلاح یا هر اقدام دیگری برای «تنازع بقا» باشد، آیا همین کودکان بهترین هدفها برای تغییر دادن و حفظ بهاصطلاح تعادل وضعیت موجود نیستند؟ کودکانی که گاه به بزرگی خوانده میشوند و گاه آنقدر کوچک که دیده نمیشوند.
نطفه مجموعه حاضر در جریان کار با کودکان و سعی در تعلیم و تربیت آنها در ذهن من بسته شد. کودکانی که دنیای پیچیدهشان سرشار از خوشیها و سرخوردگیها و مهربانیها و زمختیها بود.
Struggle
What is every existence struggling for? Is it for saving others’ lives or taking advantage of some to protect the rest? There is no end to this constant battle which leads to “the struggle for survival” among living things. Regardless of good and bad, it is what it is. But where do the weak and indecisive children who are closer to nature than adults, stand in this chaos? If we’re supposed to eliminate, modify or take any other measure about “the struggle for survival”, aren’t these children the best targets for bringing about change or maintaining the balance of the current situation? These are the kids who are either looked up to or neglected.
The concept of the present series has formed during the process of working with children, teaching and training them; Children whose worlds are full of pleasure, frustration, sympathy and indelicacy.
گالری روزهای شنبه تعطیل است.