;
ایلیا قربانی متولد سال 1365، تحصیل در رشتهی عکاسی در آکادمی هنر تهران را ناتمام گذاشت و با گذراندن دورههای آموزشی نزد عباس کیارستمی به ادامهی یادگیری عکاسی پرداخت. او سپس به مدت 4 سال عکاسی فیلم را – در فیلمهایی چون عیار14 پرویز شهبازی- تجربه نمود.
او شرکت در نمایشگاه گروهی عکس حیات وحشِ فرهنگسرای ارسبارانِ تهران (سال 1392) و نمایشگاه انفرادی گالری ابان (سال ١٣٩٢)را در رزومهی خود دارد.
در این مجموعه، ایلیا قربانی بیشتر با گرایش انتزاعی ومینیمال (موجزگرا) به عکاسی پرداخته است و با این کهتصاویر حاصل بازتاب نور بر سطوح آشنا و واقعی است، عکسها مخاطب را به طور مسقیم به جهان واقع ارجاع نمی دهند، بنابراین با اینکه اغلب سوژهی عکاسی را، فضا و اشیاء پیرامونیِ ما شکلمی دهد، بیانِ برآمده از این آثار به سادگی قابل وصف نیست و ببینده در شکلپذیری کامل اثر، نقش بسزایی دارد. به عبارتی دیگر؛ تصاویر بیننده را وامی دارد تا در جستجوی معادلی برای اجزاءِ بصریِ آن، در جهان واقعی بپردازد.
از ویژگیهایِ منحصربهفردِ عکسهای ایلیا قربانی، تاکید بر بافت و فرم در تصویر، نوع ترکیب بندی و انتخاب سوژههای کلی در عکاسی با زاویهی دید نامتعارف به جای جزئیگرایی در عکسهای آبستره است.