;
«بوسه_دزدانه» تاها حامد
در گالری_ثالث
گشایش جمعه ۱۱خرداد
درباره نمایشگاه به قلم جاوید رمضانی:
کماکان مسئله هنر و ناهنر مرزهاى لغزانى را ایجاد میکند. آثار تاها حامد سواد تازه اى است بر بیانی تازه.
اینکه نقاشى چیست ، در مسیر تعریف میگردد. و ایستگاههاى ثابت تاریخ هنرى و سبک شناسى تنها مى تواند براى تببین گذشته و درگیر کردن هنرمندان بکار آید. این نام هاى تاریخى منظره پشت سر ماست . که امروزه به سختى میتوان گفت چراغ راه آینده است، بخصوص در دنیای هنر.
تاها حامد اینچنین جوان و پر کار ، خود دلیل سرعت بالاى تحول جهان تصویر زده ماست. جهانى که در حال عبور از توهم واقعیت فرم گرایانه و یا فرم واقعگرایانه است. مرزهاى شهود هنر ى و عقلانیت ستیزى اقتصاد محور، وسیع تر از گذشته شده است.
نکات تامل برانگیز این کارنما را بطور خلاصه چنین میتوان شمرد ، خاستگاه سیال طراحانه رنگهایى ضد طبیعت ، شهود رها از تاریخ هنر ، مطالعه بصرى مجازى ، تقلید کودکانه اسطوره ها ى جدید، امحای زمان و خاطره، من این نگاه را سبکى پوسته اى می نامم .
با مشاهده این تصاویر گویى پیازى در حال عریان شدن است در هزار لایه بدون انتها .
مجموعه بوسه دزدانه به حق عشق ممنوعی است که در پى انهدام هنر تقویم شده و آنچه در قالب تعلیم و نظریه به نقاشى امروز ما تبدیل شده، شکل گرفته. کار ماده نقاش جسارتی است که از عقل جمعی زمان گریزان میباشد.