بهزاد حاتم

Behzad Hatam

ویرایش اطلاعات

بهزاد حاتم

متولد ۱۳۲۸، تهران، ایران

تحصیلات

فارغ التحصیل دانشکدۀ هنرهای زیبای دانشگاه تهران ۱۳۴۹

بیوگرافی

بهزاد حاتم گرافیست و نقاش ایرانی می باشد.  در مجله‌های رودکی و تماشا، نقد هنری می‌نوشت  پوسترها و بروشورهای تالار رودکی و چندین مجله را طراحی کرده است. از ۱۳۵۰ش به گردآوری آثار برگزیدۀ هنرمندان معاصر ایران پرداخت. یک دوره به نقاشی پرداخت و در خارج از ایران به نمایش گذاشت اما استمرار نداشت به کار تبلیغات بسار پرداخته و مهم‌ترین کار خود را طراحی پیکره بیلبوردهای تبلیغاتی می داند.

اولین اثری که از او به چاپ رسید طراحی پوستر برای یک جشنواره فیلم‌های آلمانی که در کانون فیلم نخستین پوستری بود .

اکثر کارهای حاتم چاپ افست است و دو سیلک اسکرین نیز دارد. او بیشتر با فرم های ساده و به صورت مینیمال کار می کند وتنها چند پوستر پرکار دارد، رنگ در آثارش نقش کم رنگی دارد. رنگ مشکی و قرمز بیشتر به چشم می خورد. پوستر های او معمولا به دو شیوه انجام می شود: یکی ساختن شکل‌ها با پاره‌ کردن و بریدن کاغذ و دیگری شابلون درست کردن و اسپری کردن رنگ.  موضوع پوسترهای حاتم بیشتر غیر ایرانیست و جایی برای استفاده از عنصرهای ایرانی ندارد.

او در ۱۳۶۷ش جایزۀ اول طراحی کتاب کودک را در جشنوارۀ کتاب کودک و نوجوان، تهران، و در ۱۳۷۳ش جایزۀ سوم مسابقۀ بین‌المللی طراحی بیلبورد تبلیغاتی، ژاپن، را دریافت کرد.

حراجی‌های شرکت‌کرده بهزاد حاتم

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading

آرت‌فرهای شرکت‌کرده بهزاد حاتم

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading
نمایش بیشتر

آثار بهزاد حاتم

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد