نیلوفر کفایتی

بیوگرافی

 

نیلوفر کفایتی هستم .متولد تهران .کارشناس مامایی از دانشکده علوم پزشکی کرمان

از سال ۱۳۸۲ به دلیل علاقه زیادی که به هنر داشتم وارد این وادی شدم و شروع به فراگیری هنر در زمینه های مختلف کردم .از طراحی و نقاشی شروع کردم و وارد رشته های دیگر شدم و سرکی هم به سفالگری، سوزن دوزی و دوخت های سنتی، نقش برجسته ، مجسمه سازی، خط و نقاشی خط و.. خلاصه هر آنچه که در هنر دلم را می ربود واردش شدم.

تاکنون سه نمایشگاه انفرادی داشته ام ودر چندین نمایشگاه گروهی در ایران و در خارج از ایران شرکت کرده ام ( رم ، امریکا، ترکیه ، لندن) و در چندین آرت فر ( پارما، پادوآ، فورلی ایتالیا) و در چهارمین جشنواره تجسمی فجر در بخش مجسمه سازی حضور داشته ام.

 از سال ۱۳۹۳ به آموزش خط پرداختم .المان خط در نقاشی بسیار جذاب بود برایم و بعد از مدتی هم به آموزش فرم های مدرن خط رو آوردم.در زمان تمرینات خط به کار با مرکب بسیار علاقمند شدم.و از آنجایی که علاقه زیادی از دیرباز به روانشناسی و مطالعه کتب روانشناسی دارم هنگام کار با مرکب به یاد آزمونهای رورشاخ افتادم.این سایکولوژیست با استفاده از لکه های متقارن مرکب و نمایش این لکه ها به مراجع و پاسخ هایی که فرد با دیدن این لکه ها و تصاویر درون این لکه ها میداد، جهت شناسایی و سنجش ساختار شخصیتی فرد که با تاکید بر شیوه های ناهوشیار مراجع در پاسخ دادن به آن است، بکار گرفته می شود.البته الهام بخش دکتر رورشاخ در ابداع این آزمون هم دکتر آلمانی بنام جاستینوس کرنر بود.دکتر کرنر در سال ۱۸۵۷ کتابی از سروده هایش را چاپ می کند که هر سروده ی این کتاب از یک لکه جوهر تصادفی الهام گرفته شده بود.

من از سال ۹۵ شروع به نقاشی با مرکب و با این روش کار کردم و آثار این نمایشگاه کنونی هم در طی این دو سال خلق گردیده اند.

در طی این دوسال حدود ۱۵۰ عدد اثر خلق کرده ام که ۷۶ عدد از آنها  جهت نمایش انتخاب شدند .همه آثار با مرکب روی ورق و مقوای گلاسه در سایز های A4وA3و کمی بزرگتر خلق گردیده اند.

- این مجموعه از کارهایم از تلفیق هنر و روانشناسی بوجود آمده اند و به دلیل گرفتن ایده کار از آزمونهای رورشاخ نام این مجموعه را* من و رورشاخ* انتخاب کردم

حراجی‌های شرکت‌کرده نیلوفر کفایتی

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading

آرت‌فرهای شرکت‌کرده نیلوفر کفایتی

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading
نمایش بیشتر

آثار نیلوفر کفایتی

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد