پیمان بانی شرکا

Payman Bani shoraka

ویرایش اطلاعات

پیمان بانی شرکا

بیوگرافی

پیمان بانی‌شرکا، هنرمند و طراح ایرانی است که نام او در بسیاری از آثار شاخص طراحی و هنر معاصر به چشم می‌خورد. آثاری که در زمینه‌های گوناگون طراحی اعمم از طراحی گرافیک. طراحی صنعتی، گرافیک محیطی، طراحی داخلی، و … گسترده است.

شاخه‌های آفرینشگری پیمان بانی‌شرکا چه در زمینه دیزاین و طراحی و چه در زمینه هنر بسیار متنوع و گسترده است. آفرینش‌های هنری او گاهی مجسمه است، گاهی پرفورمنس‌آرت، برای خلقِ اثری ویدیوآرت را انتخاب می‌‌کند و گاهی تلفیقی از همه قالب‌‌های جدید و کلاسیک هنر را برای بیانی یکپارچه به کار می‌گیرد. تنوع در کارهای او را در زمینه طراحی و دیزاین نیز می‌توان دید. او در هر قالبی که بتواند حرفی را به بهترین نحو بیان کند هنرش را ارائه می‌دهد. پیمان بانی‌شرکا فرقی بین دیزاین و هنر و رشته‌های گوناگون این دوشاخه قائل نیست ناخودآگاه اوست که به سمت بهترین شیوه بیان رهنمونش می‌سازد. تمرکز او بیان ناخودآگاه درونی‌اش است. ناخودآگاه او به شکل بارز و شگفت انگیز ژنوم‌های پویای هنرهای ایرانی را در قالبی امروزی بیان می‌کند و بیننده را با طرحی نوین و مدرن مواجه می‌سازد که در نگاه اول ممکن است ایرانی به‌نظر نرسد. در واقع آنچه در آثار او نمود پیدا می‌کند برگرفته از شعر فارسی و معماری ایرانی است که در جریانی خلاق و پویا ساختاری امروزی یافته و در ذات خود آفرینشگر و رو به تعالی است.

پیمان بانی‌شرکا با رویکردی آینده‌پژوهانه از پیشگامان استفاده از کامپیوتر در گرافیک، چاپ و عکاسی در ایران است. یکی از زمینه‌های برجسته فعالیت او گرافیک محیطی است. از دهه پایانی قرن بیستم تا کنون وی در جهت معرفی، توسعه، پیشبرد، آموزش و همچنین انجام پروژه‌های گرافیک محیطی در ایران پیشگام است.

بخش شاخصی از کارنامه پیمان بانی‌شرکا در مسئولیت‌های اجتماعی همکاری گسترده و درازمدت او با سازمان ملل متحد، یونیسف، صندوق بین‌المللی کودکان دنیا، موسسه پژوهشی کودکان دنیا (گروه مشورتی صندوق کودکان سازمان ملل IECD)، موسسه خیریه رعد، موسسه خیریه مهر و جمعیت امام علی (ع) طی این سالهاست.

همچنین به عنوان یکی از زمینه‌های مهم فعالیت او می‌توان به مشاوره برندینگ، ایده‌پردازی و خلق کمپین‌های تبلیغاتی در قالب پروژه‌هایی برای کوکاکولا جهانی، فانتا جهانی، ماتسوشیتا جهانی(ناسیونال، پاناسونیک، تکنیکس)، اتومبیل اپل، اتومبیل میتسوبیشی، اتومبیل هیوندای، بانک خاورمیانه، شرکت سرمایه‌گذاری البرز، شرکت کناف، شرکت توسعه فضاهای فرهنگی تهران، سازمان زیباسازی شهر تهران، پردیس سینمایی پارک ملت، سینما آزادی و مجموعه تم‌پارک هزار و یک شهر اشاره کرد.

نمایشگاه‌های پیمان بانی شرکا

loading

حراجی‌های شرکت‌کرده پیمان بانی شرکا

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading

آرت‌فرهای شرکت‌کرده پیمان بانی شرکا

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading
نمایش بیشتر

آثار پیمان بانی شرکا

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد