شانلی مومنی

بیوگرافی

 

نمایشگاه آثار نقاشی شانلی مومنی تحت عنوان "دستگاه بازی‌ساز " از روز جمعه 16 شهریورماه به مدت یک هفته در گالری زمان هنر برپا می‌شود.

مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره نمایشگاه خود و نحوه شکل‌گیری ایده برپایی این نمایشگاه گفت: هنر بخشی از وجودم و نقاشی جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی من است. نقاشی را در طی این سال‌ها نزد استادان برجسته‌ای چون مهدی علیزاده، محمدرضا آتشزاد، نصرت‌الله مسلمیان و ... فرا گرفته‌ام و نهایتا در دوره کیوریتوری موسسه سکو زیر نظر استاد زروان روح‌بخشان و عیسی جباری توانستم به ایده خود جهت داده و مجموعه "دستگاه بازی‌ساز" را شکل دهم.

این هنرمند جوان در مورد تعداد و مدت زمان شکل‌گیری آثار بیان کرد: این مجموعه طی یک سال شکل گرفته و شامل 22 اثر در ابعاد مختلف است که برخی از آن‌ها به هم وابسته هستند و در نهایت 12 اثر مستقل را تشکیل داده‌اند.

وی در مورد شیوه اجرای آثار و محتوای آن‌ها نیز اظهار کرد: برای اجرای این آثار از رنگ اکریلیک بر روی بوم استفاده شده و سعی کردم بین فرم‌های عینی و انتزاعی توازن برقرار کنم. هر یک از عناصر بصری روایت نمادینی دارند که هر بیننده از ظن خود می‌تواند آنها را تفسیر نماید و با فراز و فرودهای زندگی روزمره خود درآمیزد. به لحاظ محتوا "دستگاه بازی‌ساز" نمایش همزمانی تقابل دوگانه اندوه و شادی است و مکانیسم ناخودآگاه فردی در فضایی شلوغ خود را بروز می‌دهد. کنار هم‌نشینی رنگ‌های تند و درخشان در فضایی تاریک و نیز شکل‌های نمادین و چرخش مدام همه چیز، گویی قصد دارد سرگیجه‌ای میان اندوه و شادمانی را تداعی کند.

مومنی در ادامه درباره هدف از برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه هنری، یک جنبش ضروری برای هر هنرمند است و فرصت مناسبی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها و اندیشه هنر او؛ من نیز تلاش کردم به باورهایم از زندگی روزمره روح ببخشم و آنها را در معرض دید هنردوستان قرار دهم.

وی همچنین درباره سلیقه مخاطبان امروز هنرهای تجسمی نیز گفت: از قرن هجدهم به بعد، مفهوم زیبایی بیشتر جنبه روانشناسی به خود گرفته است و عوامل روانی و اجتماعی بر ادراکات انسان اثرات مهمی بر جای می‌گذارند و در احساس او از زیبایی نیز موثرند؛ بنابراین به عقیده من هر فردی می‌تواند مخاطب هنرهای تجسمی باشد و با ذهن و ادراک خود با اثر ارتباط برقرار کند. زیبایی امری ذهنی و انتقال ناپذیر است و دوست داشتن، دلیل و برهان نمی‌خواهد.

نمایشگاه "دستگاه بازی ساز " از روز جمعه 16 شهریور ماه تا 21 شهریور ماه در گالری زمان هنر برپاست و علاقمندان می‌توانند برای دیدن آثار به این گالری مراجعه کنند.

حراجی‌های شرکت‌کرده شانلی مومنی

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading

آرت‌فرهای شرکت‌کرده شانلی مومنی

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading
نمایش بیشتر

آثار شانلی مومنی

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد