مژه آصف جاه

Moje Asefjah

ویرایش اطلاعات

مژه آصف جاه

متولد ۱۳۴۹، تهران، ایران

تحصیلات

تحصیل در رشته نقاشی در آکادمی هنرهای زیبا مونیخ ۱۹۹۲-۱۹۹۸
دانشجوی کارشناسی ارشد ۱۹۹۷

بیوگرافی

مژه آصف‌جاه در مونیخ آلمان زندگی و کار می کند. در سال ۲۰۱۳، او کار خود را در نیویورک ، در چارچوب برنامه اقامت در International Studio & Curatorial Program (ISCP) ادامه داد.
در سال ۱۹۹۹ ، وی جایزه پیشرفت هنرهای زیبا وزارت آموزش و تحقیقات فدرال و همچنین بورسیه سالانه خدمات تبادل دانشگاهی آلمان  DAAD  را برای اقامت در رم دریافت کرد. در سال ۲۰۰۰، اعطای نقاشی GOLART-STIFTUNG  نقاشی دیواری ، در Kunstverein Friedberg در موزه Wetterau ، فریدبرگ ، آلمان. از سال ۱۹۹۹آثار اسفجاح به طور مرتب در نمایشگاه های انفرادی و گروهی در اروپا و شرق نزدیک به نمایش گذاشته می شود. در سال ۲۰۰۱، او نامزد دریافت جایزه WERK.STOFF برای نقاشی شد.
مژه آصف‌جاه در نقاشی هایش زبان تصویری متمایز خود را توسعه می دهد. نوارهای رنگی وسیع و قوسی از فضای تصویر در همه جهات استفاده می کنند و ضربه های قلم مو خود را با ظرافت و درعین حال با رنگ آمیزی مشخص در سراسر حامل تصویر در هم تنیده و متراکم تر و همپوشانی می شوند زیرا نگاه بیننده را به سطوح عمیق تر هدایت می کنند. با استفاده از چندین لایه نازک با استفاده از تکنیک تخم مرغ تقریبا فراموش شده و جوهر هند ، هنرمند جلوه های رنگی ایجاد می کند که نقاشی های دیواری ایتالیایی دوران اولیه رنسانس را تداعی می کند. رنگ های سرسبز حلقه های تیره تر در پیش زمینه تصویر با لحن گچی پس زمینه در تضاد است. اگرچه هنرمند متعهد به نقاشی غیر نماینده است ، با این وجود تصاویر او احساس فضایی بودن را منتقل می کند و ارتباطی با مناظر ایجاد می کند. جهان های تصویری اسفجه با سبکی و تراکم ساختاری مشخص می شوند ، با تغییر شفافیت و کدورت ، روز و تاریکی ، کیفیت اسرار آمیز و جوی ایجاد می شود.

حراجی‌های شرکت‌کرده مژه آصف جاه

در حال بارگذاری تصاویر loading
بدون عنوان
۱۳۸۱ | بدون عنوان
فروش‌نرفته
loading

آرت‌فرهای شرکت‌کرده مژه آصف جاه

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading
نمایش بیشتر

آثار مژه آصف جاه

در حال بارگذاری تصاویر loading
فرای خطوط
۲۰۲۴ | فرای خطوط
130×83 سانتی‌متر
زیر درخت
۲۰۲۳ | زیر درخت
140×180 سانتی‌متر
رویای دریا
۲۰۲۳ | رویای دریا
60×60 سانتی‌متر
ترانه‌ی پرنده
۲۰۲۳ | ترانه‌ی پرنده
220×170 سانتی‌متر
loading
نمایش بیشتر

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد