فرزاد کهن

Farzad Kohan

ویرایش اطلاعات

فرزاد کهن

متولد ۱۳۴۶، تهران، ایران

بیوگرافی

فرزاد کهن در لس آنجلس، کالیفرنیا زندگی و کار می کند، جایی که در اواخر دهه ۱۹۹۰ برای اولین بار به عنوان مجسمه ساز آموزش دید. کهن نمایشگاه های انفرادی در گالری Ayyam دبی، DIFC  و گالری Seyhoun، لس آنجلس (۲۰۰۶) برگزار کرده است. نمایشگاه های گروهی منتخب برای این هنرمند شامل گالری Arena 1 (Advocartsy)، لس آنجلس است. گالری میم، لس آنجلس (۲۰۱۵); گالری ایام، بیروت (۲۰۱۵); پروژه های فرانسیس بوسکه، آمستردام (۲۰۱۵)؛ گالری آبرا، لس آنجلس (۲۰۱۱); تور آگاهی حقوق بشر، ایالات متحده آمریکا (۲۰۰۸); گالری جی فراری، لس آنجلس (۲۰۰۸); Eagle Rock Center for the Arts (۲۰۰۸); و فانتوم گالری، لس آنجلس (۲۰۰۷).
مجسمه‌ها و نقاشی‌های فرزاد کهن مضامینی مانند عشق، مهاجرت و هویت را بررسی می‌کنند. کهن تا حدی با الهام از تاریخ شخصی و محیط اطراف خود، بر فرم تأکید می کند. او آثار انتزاعی را از طریق نقاشی، کلاژ، دکلاژ، و سمباده‌زنی جدا می‌کند و سطوحی ساخته‌شده و در عین حال فرسوده ایجاد می‌کند که در عین حال آشفته و روشمند هستند. اشاراتی به گذر زمان، دگرگونی‌های تدریجی و داستان‌های پنهان در جزئیات لمسی تابلوهای او یافت می‌شود.
متن همچنین در ترکیبات کهن نقش اساسی داشته است، زیرا او از خط فارسی یا عربی برای افزودن عناصر روایی استفاده می کند. در نامه‌های عاشقانه، مجموعه‌ای از آثار روی کاغذ،اشتیاق را با اعترافاتی شاعرانه توصیف می‌کند که در قسمت پایینی ساخته‌هایش نوشته شده است. ابیات هنرمند با طرح‌های رنگی و سطوح بافتی آثار خاص مطابقت دارد، زیرا از انتزاع برای جزئیات احساسات مختلف عشق رمانتیک استفاده می‌شود. کهن با جدیدترین سری نقاشی‌های خود، داستان‌های مهاجرت دیگران را از طریق متون گزیده یا نقل قول‌هایی که روی بوم با فونت ماشین تحریر آمریکایی نوشته شده‌اند، ثبت می‌کند، گویی یک سند آرشیوی ایجاد می‌کند. اشکال این آثار بدون عنوان از همان فرآیند مهاجرت الهام گرفته شده است و منعکس کننده دشواری های همسان سازی با تکنیک هایی است که سعی در یکسان سازی مواد دارد.
کهن در کنار مجسمه‌ها و نقاشی‌هایش، اینستالیشن را نیز تجربه کرده است و همچنین حجم زیادی از آثار را روی کاغذ نگهداری می‌کند که هر روز آن‌ها را گسترش می‌دهد. اگرچه نقاشی‌های مرکب کهن مضامین مشابهی را منعکس می‌کنند، اما پیکره‌های آن‌ها نشان‌دهنده یک حرکت بازنمایی برای هنرمند است، زیرا طرح لاغر و سیاه مردی تکراری با ظرافت و با حروف و اعداد فارسی و همچنین نمادهای معمایی دیگر برجسته می‌شود.

حراجی‌های شرکت‌کرده فرزاد کهن

در حال بارگذاری تصاویر loading
YOU ARE THE SUN
۱۳۹۱ | YOU ARE THE SUN
۱۵,۰۰۰ دلار
Where is Home? #2
۱۳۹۶ | Where is Home? #2
فروش‌نرفته
Sky of Memories
۱۳۹۱ | Sky of Memories
۳,۷۵۰-۳,۷۵۰ پوند
Man va Tou (Me and You)
۱۳۹۷ | Man va Tou (Me and You)
۲,۵۰۰ پوند
loading

آرت‌فرهای شرکت‌کرده فرزاد کهن

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading
نمایش بیشتر

آثار فرزاد کهن

در حال بارگذاری تصاویر loading
Pink and Yellow Blossom
۱۴۰۰ | Pink and Yellow Blossom
203×152 سانتی‌متر
Land of Sun
۱۴۰۰ | Land of Sun
76×101 سانتی‌متر
Untitled
۱۴۰۰ | Untitled
152×203 سانتی‌متر
Blue Blossom
۱۴۰۰ | Blue Blossom
121×152 سانتی‌متر
loading
نمایش بیشتر

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد