افروز عمیقی

متولد تهران، ایران

بیوگرافی

افروز (متولد ۱۹۷۴، ایران) عمیقی مجسمه ساز و هنرمند اینستالیشن است. او در شهر نیویورک بزرگ شد، مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم سیاسی در کالج بارنارد در دانشگاه کلمبیا به پایان رساند، و سپس MFA خود را در دانشگاه نیویورک تکمیل کرد.

مجسمه‌های انتزاعی ظریف افروز عمیقی به مجموعه‌ای از منابع معماری پیچیده اشاره می‌کنند: عرب‌سک‌های پر پیچ و خم مساجد اسلامی، اشکال زاویه‌دار کلیساهای گوتیک، تزئینات ساختمان‌های آرت دکو منهتن و مناظر شهری بروکلین و غیره. معماری در عبارات مختلف خود، ابزاری برای عمیقی است تا روشی را که در آن انسان ها در فرهنگ ها و اعصار، ساختارهایی می سازند که منعکس کننده آرمان ها و ارزش های زیبایی شناختی مشترک، علیرغم پیچیدگی و بی ثباتی جامعه است، بررسی کند.

افروز عمیقی  دریافت کننده افتتاحیه جایزه جمیل برای هنر معاصر خاورمیانه است که توسط موزه ویکتوریا و آلبرت لندن در سال ۲۰۰۹ اعطا شد. در سال ۲۰۱۱، بورسیه مجسمه سازی توسط بنیاد نیویورک برای هنرها در سال ۲۰۱۳، کار آمیقی برای پنجاه و پنجمین بینال ونیز سفارش داده شد. آثار او در مجموعه‌های موزه هنر متروپولیتن، نیویورک، ایالات متحده آمریکا گنجانده شده است. موزه هنرهای زیبای هیوستون، تگزاس، ایالات متحده؛ موزه هنر کلیولند، اوه، ایالات متحده آمریکا؛ موزه ویکتوریا و آلبرت، لندن، بریتانیا و بنیاد دیوی، دهلی نو، هند و غیره. آمیقی آثار خود را در آمریکا، اروپا و آسیا به نمایش گذاشته است. او در حال حاضر در بروکلین، نیویورک کار و زندگی می کند.

حراجی‌های شرکت‌کرده افروز عمیقی

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading

آرت‌فرهای شرکت‌کرده افروز عمیقی

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading
نمایش بیشتر

آثار افروز عمیقی

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد