راحله نورآور فارغ التحصیل رشته ی گرافیک از دانشگاه آزاد اسلامی تهران است. او مجسمه سازی را نزد اساتید سرشناس ایرانی آموخت. راحله همواره از مفهوم تکثیر و تکرار برای رسیدن به فرم های دلخواه در آثارش استفاده می کند. او تاکنون ۳ نمایش انفرادی برگزار و در چندین نمایش گروهی و جشنواره از جمله پنجمین دوره ی بینال پکن شرکت کرده است. راحله نورآور در تهران زندگی و کار می کند. راحله نورآور در آخرین مجموعه ی خود با نام زیست تن بنیادی ترین اجزای حیات را از رنگ، تناسبات طبیعی و کارکرد می زداید و فرم هایی را پیش رو می گذارد که قبل از هرچیز میل مداوم او به دستیابی به نوعی از زیبایی شناسی شخصی را ابراز می کنند. راحله در مسیر کاری خود همواره با رویکردی استعاری و گاه نمادین فرم هایی خلق کرده که بی واسطه، مسئله ی قدرت و سلسله مراتب آن را از بعد اجتماعی و عمومی بازنمایی می کنند؛ اما او در آثار جدیدش، به مکاشفه و مطالعه ی قدرت در زمینه های شخصی تر و درونی تر می پردازد. راحله همان طور که رفته رفته در خلق آثارش از فرم های دست ساز بشری به سوی بزرگنمایی موجودات تک سلولی پنهان در طبیعت رفته است، با دعوت مخاطب به مشاهده ای تازه درون هرکدام، قدرت سازگاری بشر را به جای زمینه های اجتماعی اش این بار در انطباق با محیط بیولوژیکی اش یادآور می شود. او با به کار بردن تکثیر و تکرار در بازسازی فرم ها و ادامه یافتن مجسمه ها در فضا به شکل چیدمانی پویا که از طبیعت متاثر است، بر امکان زایش به شکلی انتزاعی تر و ابدی تر پافشاری می کند. سازگاری برای راحله به گوشه رانده شدن و باختن نیست؛ او سازش و تلاش برای ادامه ی بقا را قابل ستایش می پندارد و با روحیه ی درونگرای خود، اجتماعی ترین موجودات ناپیدای طبیعت را به عنوان نمادی برای بزرگداشت زندگی و امید بازسازی می کند.