سید اشکان شریف زاده ى مهر ١٣٦٦ جوانى که از کودکى با نظاره بر رقص قلم پدر بر روى کاغذ و بوم، هنر خوشنویسى و پیچش هاى دلفریب آن را به خاطر مى سپرد تا با بزرگ شدن انگشتان کوچکش،
در ّ بزنگاه معلوم آثارى خلق نماید که موجب نوازش چشم بیننده و حظ بصر وى گردد.
هیچ یک از هنر هاى اصیل ایرانى همچون خط، نقاشى، موسیقى، شعر، و... که هر کدام آوازه اى دیرین و ماندگار دارند،
نمیتوانستند در خلق آثار بى نصیب بمانند ، و تعلق خاطر هنرمند به یک یک این هنر هاى ارزشمند،
او را بر آن داشت تا محملى فراهم نماید که با محوریت هنر خوشنویسى، از تمامى هنر هاى بى بدیل ایرانى، براى خلق آثار خود بهره گیرد و در پدید آوردن آثار،
همایشى از رنگ و نور و موسیقى و شعر و عرفان و... را به تماشا بگذارد. هنرمند با اداى احترام و وفادارى به اصول هنر ایرانى حاصل از ذوق و قریحه ى اساتید متقدم،
نقبى مى زند به هنر هاى معاصر و مدرن، تا با استفاده از المان هاى جدید، پیوند با شکوهى از سنت و مدرنیته را به تصویر بکشد.
نوع خط، رنگ ها، اندازه ى فونت ها و بوم ها، چیدمان، مواد مصرفى، و تمامى اجزاى اثار، ملهم از حس و حال هنرمند در شرایط زمانى و مکانى متفاوت است، و نگارنده سعى داردکه با نمایش آثارش، بیننده را به طور ذاتى، به دریافت این حس وا دارد.
Ashkan Sharif is an Iranian artist specialized in painting and calligraphy based
in Tehran, Iran. Sharif’s talent and practice started growing since childhood as
a form of inspiration from his father Mehdi, who is also a former calligrapher.
The mixture between calligraphy and painting is the main core of Sharif’s style
though painting plays a bigger role in his works. He tends to use Iran’s traditional
culture arts as a basic foundation behind his works, such as: the traditional
uses of colour and light in art, traditional music and poetry, and spiritual
practice and mysticism, each of which has a longstanding reputation. Sharif
also mixes between tradition and modernity in his works, he breaks the traditional
way of using the sizes or colours, arrangement of letters and the uses of
materials, but he mends the basic and strong components of the shaping of the
letters that it doesn’t lose its original form, therefore the feel of tradition is
also alive in his work between his personal modern strokes. He uses his emotions
and feelings and choice of poems as brush that is the starting point of his works
depending on the life situations or surroundings, all these components are the
reflection of the artist’s feelings on his works.