;

بقا

نمایشگاه گروهی نقاشی،

جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ تا چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸

بیانیه

بقا در لحظه
 در بحبوحه ی عربده کشی مفاهیم در قالب های تکنولوژی یا سیلیکون ولی و یا درجات عالی مکتبی مفهوم بقا در مظلومانه ترین شکل جامع ترین تعریف را از در حال زنده بودن می دهد طوری که انسان مدرن به جای شکار و حفاظت از قبیله ی خود به اداره می‌رود و کار می کند و اینجاست که عالیجناب بقا در مظلومانه ترین حالت خود این پدیده را انحراف بقا نام گذاری و معرفی می کند . انسان مدرن اسطوره های خارج از زیست بوم خود تعریف می کند و عواقب این اشتباه اختیاری را زندگی می کند و در آن عواقب ارزش گذاری نیک و بد جدید تعریف می کند و بدین ترتیب منجر به انقراض نسل خود می شود .مثلا همانطور که امسال مشاهده کردیم یخ های گرین لند چهار برابر سریع تر از چیزی که علما و دانشمندان پیشبینی میکردند در حال ذوب شدن است.

چرخه ی بایولوژی یا چرخه ی طبیعی و یا انتخاب طبیعی و یا نقاشی همگی از الگوی بقا پیروی میکنند ، الگوی مرگ یا الگوی هستی یا الگوی نیستی ، همگی میتواند در لحظه در نقاشی بتپد ، نقاشی بستری را فراهم می آورد برای نفس کشیدن بی حد و حصر جان ناخوداگاه ، یا به قول مکاتب صداقت در بیان، ذهن پویا در تکاپو برای بقا در تصاویر و خطوط و شکل ها نه تنها به مسخره ترین شکل در دو بعد نیست بلکه در بیست و هفت بعد و خرده ای دیگر است و این همان در هم تنیدن لحظه ای تخیل یا فریز کردن زمان است .
زمان و زمان و فقط همین!
بنا بر آنچه گفته شد برای ما نقاشی در لحظه اتفاق می افتد ، بدون مدیریت استراتژیک،  برای ما اکسپرسیون همان رئال است ، رجوع به سکانس پایانی زابریسکی پوینت ، ساخته ی میکلانجلو انتونیونی ثابت شد که در ذهن جوانان آنارشیست کتاب ها میتوانند در کنار تکه ای مرغ و هندوانه و میز کار و انبوهی دیگر از مواد ارتباطات جمعی قرار گیرند بنابراین برای ما ۱+۱ برابر است با بعد از ظهر ابری.
زیرا همانطور که  در ۹۳ سال پیش کوانتوم با سالها تاخیر از شروع هذیان زدگی بشر توضیح داد قطعییتی در محیط پیرامون ما وجود ندارد یعنی پا فشاری برای اثبات هر چیزی کاری بیهوده است .نوعی انحراف بقا!
برای ما‌ نقاشی بر خلاف مفهوم مکتبی اش تعریف شده است . نقاشی برای ما جدی تر از یک مکتب نقاشی بلکه نوعی سبک زندگی تعریف می شود.

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading

نمایشگاه‌های نزدیک

در حال بارگذاری تصاویر loading
نمایشگاه جاری نزدیک یافت نشد.
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد