;

گمگشته در گذار

نمایشگاه انفرادی نقاشی،

جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ تا چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸

هنرمندان نمایشگاه

بیانیه

دلیل جابه جا شدن انسان‌ها از یک مکان به مکان دیگر چیست؟ به طور کلی هر نوع جا به جا شدن، برای دست یافتن به تعادل است. انسان‌ها برای رسیدن به تعادل در خویشتن مهاجرت می کنند. ما گاه جذب تجربه هایی نو می شویم و گاه از آنها فاصله می گیریم تا به تحول خود کمک کنیم؛ و تا زمانی که بی قراری حاصل از این حس بی تعادلی در درونمان فروکش نکند، این سیر ادامه خواهد داشت. بر پایه‌ی تجربه شخصی، بر این باورم که زندگی در مکان‌های مختلف بر چگونگی ادراکمان از آن محیط ها تاثیر می گذارد و این تاثیرات نیز به نوبه خود بر برداشت‌ها و باورهایمان. پس از چندین بار جابجایی، حس در موطن بودن، دیگر به عوامل بیرونی بستگی ندارد، بلکه حسی عمیقا درونی است؛ حس و حالی است که نه با جا و مکان، بلکه با کیفیت زندگی و هستی تعریف می‌شود. هر کدام از فرمها و عناصر طبیعی در کارهایم معرف محیط زیست اصیل آن است. با به چالش کشیدن رویکرد همیشگی ام به طراحی فیگوراتیو، در این کارها با به کار گیری ابزار و مواد مختلف برای خلق بافت‌های متفاوت، این مجموعه را به تصویر کشیده ام. علاقه ام به عکاسی و چاپ دلیلی بر استفاده از انتقال تصاویری از عکسهای قدیمی است. به گمانم این کار اشاره‌ایی ظریف به گذشته‌ی ماندگار در زمان حاضر است. همواره مجذوب کاربرد طلا و نقره در مینیاتورهای قدیمی برای نشان دادن نور و آب بوده‌ام. همین انگیزه‌ای شد برای ساخت رنگ‌های شخصی با درخشش متالیک در فرم های مختلف. قیاسی که از دیرباز میان شرق و غرب رایج بوده، در این دسته کارهایم در خلال ترکیب بندی ها، به نمایش گذاشته شده است؛ که در آنها تضادهای معمول روایت شده: نظم در برابر آشفتگی و احساس در مقابل منطق.

در نهایت این مجموعه تلاشی است برای روایت چگونگی فراتر رفتن یادها و خاطره ها از مرزهای زمان، و رها گذاشتن ما انسان‌ها با حسی از هستی سرخوشانه و زودگذر!

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد