;

برکه

نمایشگاه گروهی

پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ تا دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸

بیانیه

هر کجا که تمدنی شکل گیرد فرهنگی فرهیخته از دلش متولد می‌شود و هر فرهنگ، آرمان، ارزش و نمادهای به خصوص خود را پرورش می‌دهد. نماد آب انبار که در جنوب کشور به برکه معروف است از مهد کهن تمدنی در جنوب استان فارس می‌روید که نمادی از بهره‌گیری بشر از طبیعت است تا به تشنه لبی مردمانش پاسخ دهد. مردمان این دیار برای مهار آب‌های باران، سیلاب‌ها و جلوگیری از هدر رفت آب باران و برای تامین یک ساله آب آشامیدنی خود به ساخت آب انبار یا برکه می‌پرداختند.

در نمایشگاه "برکه" با نمایش  آثاری از آرش ممتاز، حمیدرضا دلبخش، محمدرضا رحیمی در قالب عکس، نقاشی و ویدئو آرت روبرو هستیم که هدف بر تجدید پیمان هنرمندان با میراث گذشتگانی دارد که سال‌ها مورد بی‌مهری و بی‌توجهی انسان ناسپاس قرارگرفته و حال که کشورمان خصوصا در منطقه جنوب با مشکل بحران آب روبرو شده است و اهمیت برکه‌ها بیش از پیش مورد توجه واقع شده، برآنیم تا این هنر نگهداری از آب که میراث نیاکان‌مان است با احترام به طبیعت زنده بماند.

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

نمایشگاه‌های نزدیک

در حال بارگذاری تصاویر loading
نمایشگاه جاری نزدیک یافت نشد.
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد