;

چهاردهمین سالگرد مرتضی ممیز

نمایشگاه انفرادی

جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ تا سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸

هنرمندان نمایشگاه

بیانیه

در این نمایشگاه گزیده‌ای از آثار برگزیده «مرتضی ممیز» به نمایش گذاشته می‌شود. هم‌چنین نمایشگاهی از آثار جیانپینگ‌هه، طراح گرافیک از کشور آلمان با سخنرانی این هنرمند روز جمعه ۲۴ آبان در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

مرتضی ممیز در ۴ شهریورماه ۱۳۱۵ در تهران چشم به جهان گشود؛ در سال ۱۳۳۵ وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته نقاشی شد و در آنجا زیر نظر علی‌محمد حیدریان که از شاگردان کمال‌الملک بود آموزش دید، در دانشگاه بود که با سهراب سپهری، پرویز کلانتری، ژازه طباطبائی، چنگیز شهوق و … آشنا می‌شود، و پس از فارغ التحصیلی برای ادامه تحصیل راهی فرانسه شده و از مدرسه هنرهای تزئینی فرانسه فارغ التحصیل میشود.

مرتضی ممیز خود طراح و بنیان‌گذار رشته گرافیک در ایران بود و لوگوهاى ماندگار موزه رضا عباسى و ... آثار به جا مانده از این هنرمند است.این استاد هنر در سن ۶۹ سالگی بر اثر بیماری سرطان در گذشت.

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد