;

واژه مقدس

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌خط،

جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ تا پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸

هنرمندان نمایشگاه

بیانیه

خط نگاری و خوشنویسی یکی از آن مقوله هایی است که از دیر باز شروع به پردازش خود کرده، امروز شاهد زیبا نویسی در سراسر عالم هستیم . خط خود نوعی نقش است و نقاشی یعنی نقش زدن . خط و خط نقاشی در ایران بعد از هویت طلبی مکتب سقاخانه در کنار این جنبش دست به طبع آزمایی زدند و یک همزمانی نظری برای پیوند خط و نقاشی، هنرمندانی را به پرداختن به این مقوله برانگیخت  و هر کدامشان به نوعی از پتانسیل ذاتی خط بنا به  محتوای آثارشان بهره برده اند و ضمن گشودن راهی در این مقوله ، آثاری ماندگار از خود بر جای گزارده اند . 
در ادامه این مقوله از خط نقاشی اعتقاد بر این بود که خط فرمی است که در تداوم و گذر زمان شکلی استاتیکی و زیباشناسانه به خود گرفته و به عنوان نقش و فرم می توان از آن بهره برد . البته برداشتهای سخیف از این جریان عامل تولید آثاری شد که شاخه اصلی را از نظرها پنهان کرد .
نگاهی به نمایش آثار امیر ضرغامی 
امیر را چند سالی است که می شناسم و از دور و نزدیک کارهایش را پی می گیرم . وی میلی به نقاشی و نقاش بودن را در آثار خود به نمایش می گذارد.  ضمن اینکه استحکام خط نگاری و مهارت در خط نویسی را در کارهایش به رخ می کشد، خطوط تیز و سرکش او تبدیل به سطوح و احجامی مواج می شوند که باری از اکسپرسیون و هیجان با خود حمل می کنند و در تدارک فاصله گرفتن از خط و خط نقاشی خنثی و دکوراتیو رایج می شود. 
حسین مجنی 
آذرماه ۱۳۹۸

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
امیر ضرغامی
امیر ضرغامی
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading

نمایشگاه‌های نزدیک

در حال بارگذاری تصاویر loading
نمایشگاه جاری نزدیک یافت نشد.
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد