;

آماس

نمایشگاه انفرادی طراحی ،

جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ تا چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸

هنرمندان نمایشگاه

بیانیه

در روان انسان دو نیرو دایما در حال ستیز‌اند، یکی خواست‌ها و خواهش‌های فردی و دیگری قواعد و عرف‌های اجتماعی. این دو لزوما در یک راستا نیستند و انسان به عنوان «حیوانی اجتماعی» ناگزیر است که بر خواهش‌های فردی‌اش لگام زده و آنها را مهار کند. با این حال، این خواست‌ها به تمامی ناپدید نمی‌شود بلکه چون مخلوقی دگردیس شده به زیر پوست می‌خزد، زخم‌هایش آماس می‌کند و دلمه می‌زند و سرانجام مخلوق دربند تبدیل به چیزی می‌شود که دیگر مشابه شکل بیرونی‌اش نیست. اما کدام یک واقعی‌تر است، آنچه در زیر پوست به حبس درآمده یا نمود خارجی آن؟
به گمان من، آنچه در دخمه‌های ذهن می‌گذرد بسی جذاب‌تر و مهیج‌تر از نمود بیرونی است. تصور می‌کنم گاه چنان در سرکوب و پنهان کردن خواهش‌های فردی‌مان موفق می‌شویم که فراموش می‌کنیم چنین خواست‌هایی وجود دارد. آنچه می‌بینید ورزه‌ای است در مرئی کردن نامرئی، در کالبدشکافی سایه ها.

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
آتنا معتمدی
آتنا معتمدی
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد