;

درهم دیدن

گردآوری: ساینا نعمتی

نمایشگاه گروهی

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸ تا چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

بیانیه

اعتماد ما به جهان بر پایه‌ی شناختی است که از طریق حسگرها ادراک را شکل می دهد؛ «دیدن» وسیع‌ترین آگاهی را از بیرون به ما می‌دهد. برای ارتباط با جهان، غالبا به چشم هایمان بیش از هر حس‌گر دیگری وابسته ایم.
با ارتباط بیشتر زندگی روزمره ی ما با تکنولوژی‌های مختلف، ساختار مغز و چشم مختصات جدیدی را از دنیای پیرامون دریافت می کند. با افزایش امکان از دست دادن توانایی طبیعی دیدن، تصویر واقعی دنیا با ویژگی های دیگری تعریف خواهد شد و طبعا ارتباط و بقا چالش‌های جدیدی را به همراه خواهد داشت.
تفاوت در دیدن دنیا (از طریق چشم) در کنار اندیشه و برداشت های متمایز فردی از جهان، مفهوم قطعیت را بیش از پیش زیر سؤال می‌برد و باعث داشتن تردیدی همیشگی در دریافت مان از دنیا می‌شود. حال می‌توان گفت که تصویر ما از جهان مشترک و واقعی است؟ یا ما تنها نسبت به شرایط و توانایی حس گرهایمان، تصویری بازنمایی شده از جهان را دریافت می کنیم؟
پروژه ی «درهم دیدن» (از مجموعهی «کامرا») به اختلال و انحراف های دیداری می پردازد که تأثیر شدیدی بر کیفیت بینایی دارند و باعث تغییر و تحریف تصویر انسان از جهان می شوند.
با تأکید بر تفاوت های فردی در جهان بینی، حفظ تکنیک شخصی و الهام از عوارض این اختلال ها، حاصل مجموعه بازنمایی تصور هر هنرمند در باب دریافت و درک تصویری متفاوت و ناقص از جهان است.

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد