;

پروانه اعتمادی | کارهای اخیر

گردآوری: علی بختیاری

نمایشگاه انفرادی چاپ دستی، کلاژ،

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸ تا سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

هنرمندان نمایشگاه

بیانیه

پروانه اعتمادی، در طول بیش از پنج دهه فعالیت کاری خود، همواره به اکتشاف و چالش در مادّیت مواد آثارش حساسیت بالایی نشان داده است؛ از صلبیت زمینه‌ی نقاشی روی سیمان به بازنمایی کمینه‌ی اشیاء روی بافت زبر و متخلخل پاستل رسید و از پی آن، ظرافت ضربه‌های ظریف و مستحکم مدادرنگی را با سفیدی و لختی کاغذ هم‌نشین ساخت؛ و این ظرافت را با قطعه‌قطعه‌کردن این بافت‌ها به کلاژهای مشهورش بدل ساخت؛ انیمیشن ساخت و طراحی چیدمان و چاپ هنری و کتاب دستی را آزمود.
در مجموعه‌ی اخیر، اما اعتمادی ساده‌ترین سطوح کاغذ رنگی را در یک برهم‌نشینی به ترکیب‌بندی‌های منحصربه‌فرد خود تبدیل کرده است؛ کاغذها گاه با دست پاره شده‌اند و ابزار ابتدایی‌ای چون قیچی و چسب و مقوای زمینه، زمختی پارگی‌ها را در روند میزانسن او بدل به لطافت‌های مناظر و دورنماها ساخته‌اند. 

پروانه اعتمادی در این مجموعه، بار دیگر به موضوع همواره‌دلخواهش، طبیعت بی‌جان، پرداخته و با خلق اتمسفری تازه در بیان مفهوم «حضور» و «عدم حضور»، دورنماهایی از مناظر تجریدی را تولید کرده که با حذف وسواس‌گونه‌ی او از همه‌ی اجزاء و حواشی اشیاء، روحیه‌ی آن‌ها را بازنمایی می‌کنند.
مجموعه‌ی اخیر سریگرافی‌های او، نگاهی مجدد به برخی آثار متقدم‌تر پروانه اعتمادی هستند که با نگاه امروزی هنرمند، ترکیب‌بندی و ترکیب رنگی آن‌ها مورد بازبینی قرار گرفته و توسط پروژه‌ی «ای.بی.بوکنس» منتشر شده‌اند.

علی بختیاری
آذر ۱۳۹۸

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد