;

پژوهشی بر پنج دهه فعالیت

نمایشگاه انفرادی نقاشی،

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ تا چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

هنرمندان نمایشگاه

بیانیه

• نشست و گفتگو با حضور احمدنصرالهی و حسن حامدی روز ۲۰ دی ماه ساعت ۱۷
• نقد و بررسی آثار ۲۷ دی ماه ( روز اختتامیه) ساعت ۱۶ با حضور حسن موریزی نژاد

احمد نصراللهی یکی از تاثیرگذارترین نقاشان معاصر ایران است. نقاشی‌های او که در دل اسطوره‌ها و افسانه‌های ایرانی جای دارد با نوآوری و خلاقیت، شکلی نو از ترکیبِ میان فرم و محتوا را ایجاد کرده‌اند. در نقاشی‌هایش سطح بر حجم غلبه دارد و به نوعی می‌توان او را نقاش سطوح نامید. هرچند در ظاهر متاثر از نقاشانی چون شاگال و کله است اما کارهایش بیش از هرچیز با نقوش بصری باستانی و نقش‌مایه‌های ایرانی درهم بافته شده‌. کارهای او با سوالات عمیق از هویت، سنت و مرز میان مادیت و معنویت به شکلی روانشناختی مرتبط‌اند و حضور نمادهای اصیل ایرانی در کنار سطوح رنگارنگ و خطوط منحنی مرز میان سنت و نوگرایی را به چالش می‌کشد. 
نصراللهی که نقاشی خود آموخته است، هرلحظه برای دست‌یابی به موارد جدید شیوه‌های قدیمی خود را به کناری می‌نهد. ویژگی بارز آثار او نگاهی شرقی است اما با توجهی ویژه به موقعیت خود به عنوان انسان متعلق به زمان و مکان کنونی. او با جستجوی بی‌وقفه‌اش در پی یافتن راهی است که تاکنون قدم به قدم کشف نموده است. آشنایی نصراللهی با زبان اسطوره‌های ایرانی  و تجربیاب وسیعش در زمینه نقاشی مدرن، سبب وسعت چشمگیر بال‌های خیال نقاشی‌های او شده است. نقاش با ساده‌سازی اشکال هندسی که در تجربیات عالم واقع کسب کرده و ترکیب آن با ذهنیت ناب،  عرصه‌ای از مفاهیم خلق می‌کند که در میانه‌ی دنیایی ذهنی و عینی شناورند. مخاطب هرچند اشکالی ذهنی را می‌بیند اما همچنان می‌تواند عینیاتی بازنمایی شده را در آثار وی جستجو کند. 

سپهر دانش اشراقی 
دی ما ۱۳۹۸

 

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد