;

قرنیه هشتم

گردآوری: پویا سلطانیان علی مزارعی

نمایشگاه گروهی عکس،

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ تا چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸

بیانیه

نگارخانه شَلمان از شما دعوت می‌نماید تا در روز آدینه بیست و هفتم دی نود وهشت از ساعت چهار تا هشت و نیم شب در گشایش نمایشگاه گروهی عکاسی به انتخاب علی مزارعی و هنربانی پویا سلطانیان با عنوان «قرنیه هشتم»  شرکت نمایید. نیاز به توضیح است این نمایشگاه تا روز چهارشنبه دوم بهمن از ساعت چهار تا هشت شب برپا است.

علی مزارعی ضمن تشکر از سرکار خانم دکتر باقری (مدیرگروه معماری داخلی و طراحی صنعتی دانشگاه آزاد واحد تهران غرب) درباره این نمایشگاه می‌نویسند:
«ماینور وایت، از عکاسان دهه 50 میلادی آمریکا از آلفرد اِستیگلیتس نقل‌قول می‌کند که «اِستیگلیتس چیزی درباره عکاسی گفته است که نادیدنی را قابل‌دیدن می‌سازد. سخن او فی‌نفسه نوعی قرنیه [equivalent] بود. وایت در اینجا برای رساندن منظورش واژه «قرنیه» را بکار می‌برد که اشاره به اصطلاحی است که آلفرد استیگلیتس برای بیان نظریه خاص خودش به کار می‌برد: بدین مضمون که در هنر، عناصر ناب و عینی مانند خط، شکل یا رنگ می‌توانند تعابیر دقیقی از تفکر انتزاعی و جلوه‌هایی از احساسات را بیان کنند. اعتقاد به وجود رابطه تمام‌عیار میان شکل‌ها در طبیعت ازیک‌طرف و تصورات ذهنی یا حالات عاطفی از طرف دیگر، اندیشه جدید را همواره به خود مشغول داشته است. «من عکس نمی‌گیرم... بلکه بینشی نسبت به زندگی دارم و گاه می‌کوشم قرنیه‌هایی به شکل عکس برای آن بیابم.» آلفرد استیگلیتس
با این ایده، هفت تن از دانشجویان معماری داخلی از بین مسائل همگانی دنیای پیرامونشان، که بیشتر از هرچیز فکر و احساسشان را درگیر خود کرده بود، یکی را برگزیده و با «قدرت دگردیسی دوربین» وصف کرده؛ آن‌گونه که قرنیه‌های دوربینشان درگیر دغدغه‌های روزمره زندگیشان است. این نمایشگاه حاصل کار نهایی درس عکاسی دیجیتال است که به کوشش و انتخاب علی مزارعی به نمایش درآمد.»

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
علی مزارعی
ملیکا رمضان‌زاده
ملیکا رمضان‌زاده
محمدعلی سلگی
کیانا پوریزدان خواه
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد