;

نمایش آثار برگزیدگان سومین فراخوان سالانه‌ی پروژه‌های محسن

نمایشگاه گروهی

جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ تا جمعه ۹ آبان ۱۳۹۹

بیانیه

پروژه‌های محسن از سال ۱۳۹۴ در قالب سه فضای «پاسیو»، «بام» و «حیاط» گالری محسن، با هدف به چالش کشیدن شیوه‌ی متداول نمایش آثار هنری در چاردیواری سفید بنا گذاشته شد تا ضمن ترغیب هنرمندان علاقه‌مند به هنرهای چیدمانی و چندرسانه‌ای، مخاطبان را نیز به تجربه‌ای دیگر در فضایی انعطاف‌پذیرتر دعوت کند. فراخوان سالانه‌ی بودجه‌ی حمایتی پروژه‌های محسن از سال ۱۳۹۶ با رویکرد حمایت از هنرمندان ایرانی جوان حوزه‌ی تجسمی و نمایش جریان روز هنر معاصر بنا گذاشته شد. 
برگزیدگان سومین دوره ی فراخوان سالانه ی پروژه های محسن در فضای «پاسیو»، «بام» و «حیاط» به این ترتیب است: محسن رافعی، درسا اسدی و مه سا پرویزی.
محسن رافعی در فضای نورگیر و روبه‌بالای «پاسیو» یک مسیرمعلق پله‌ای برای انتقال بدن از زمین به آسمان یا از تاریکی به روشنایی چیده است. این پله‌ی لغزان برخلاف پله‌های مستحکم و مقاوم ساختمان‌ها، در مقابل نیروی واردشده بر سطحش رفتاری متغیر و تعاملی دارد، بنابراین تجربه‌ی هر مشارکت‌کننده منحصربه‌فرد و کاملا بدن‌محور است.
درسا اسدی در فضای «بام» چیدمانی مخروطی‌شکل و نیمه‌شفاف از یک باغ جعلی و معبدی خیالی برپا کرده است. او تصور پدرسالارانه‌ از هندسه و معماری خشک معابد در شکل‌گیری تمدن‌ها و افسانه‌پردازی و اسطوره‌سازی برآمده از آن ها را با روحیه‌ای زنانه بازسازی و با تصاویری رقصان از گیاهان و گل‌های باغی آراسته است.
مه‌سا پرویزی چیدمانی طراحی‌محور درباره‌ی وقایع جمعی‌ و خاطرات گریزناپذیر از آن را در فضای بینابینی «حیاط» برپا کرده است. این روایت در سه پرده، نمایشی سراسر سیاه و سفید و اندوه‌بار از جمعیت نامعلوم آدم‌ها را در گوشه‌ای از خیابان نشان می‌دهد. این پرده‌های ناواضح نمایشی بریده‌شده و الکن از یک روایت کلی‌ترند که همچون رسانه‌های جمعی تنها بخشی از اتفاق را بزرگنمایی کرده و در تنگنای نفس‌گیری نشان می‌دهد.

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

نمایشگاه‌های نزدیک

در حال بارگذاری تصاویر loading
نمایشگاه جاری نزدیک یافت نشد.
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد