;

در ستایش ابزار

نمایشگاه انفرادی

جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ تا چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹

هنرمندان نمایشگاه

بیانیه

ابزارها همواره ضرورتی حیاتی بوده­اند که هم‌پیمان با یار دوپای‌شان، آن­جا که عاجز از به دست آوردن می‌شدند، به یاری‌اش می‌رفتند. «در ستایش ابزار» عنوان نمایش جدید امیر معبد است که با ستایش ابزار شروع می‌شود. او در این میدان با نظر به یک استعاره‌ی هستی‌شناختی از مفهوم ابزار، هرچه را که به وسیله‌ی آن کاری انجام شود فراخوانده و ابزار نامیده است: از داس کشاورز، موشک دوربرد تا تلفن‌های همیشه‌همراه. این تجهیزات که همچون موجوداتی ارگانیک هم‌پا با انسان دوپا رشد کرده‌ و گسترش یافته‌، آشوب هویت را شعله‌ور کرده‌ است.

در گستره‌ی فکری معبد جایی همیشگی برای انسان به مفهوم زیست‌شناختی‌اش وجود دارد. بدنْ جغرافیایی برای تماس با جهان می‌شود و ابزارها دست‌ساخته‌هایی برای تسریع رفع نیازها و خواسته‌های او. «در ستایش ابزار» موقعیتی از یک چیدمان با پنج قطعه‌ است که هر قطعه در ریختش نقبی به گذشته‌ی انسان می‌زند.

امیر معبد فضاسازی اهل اجرا و چیدمان است و عموما به سرریسمان مسائل و نقطه­­آغاز آفرینش می‌پردازد. از مجسمه‌های برنزی «آفرینش» و چیدمان «آفریده» که نمایش همزمان کمال و نقصان بود تا اجراهای پرسش‌برانگیز و انتقادی«کژیدن»، «از ماست که درماست» و «ویروس». «در ستایش ابزار» در نکوهش غریزه‌ای است که در میدان­ افزارهای مدرن ناپدید شده است.

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

نمایشگاه‌های نزدیک

در حال بارگذاری تصاویر loading
نمایشگاه جاری نزدیک یافت نشد.
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد