;
این مجموعه ارادتی است به رابرت ادمز
مجموعهٔ پیش رو مشقی بر اساس مجموعهٔ شبهای تابستانی، پیاده رویِ رابرت ادمز است. مجموعهٔ شبهای تابستانی، پیاده روی است که ادمز آن را در حومهٔ کلرادو و از مجموعهٔ مسکونیِ تازه تأسیسی گرفته که قرار بود بهشتِ جدیدی را برای ساکنانش فراهم کند، که نکرد و(پیرو ایده همیشگیِ ادمز یعنی عکاسی از طبیعت دگرگون شده توسط انسان) در نهایت باعث زوالِ طبیعت شد به جای اینکه بهشتی برای ساکنان آن باشد. این همان موضوِع همیشگیِ کارهای من است، تأثیر انسان بر پیرامونش و زوالی که بر خود و طبیعت تحمیل کرده ومجسمه ای با مختصات تاریخیِ مشخص، ونوسِ دست بریدهٔ یونانی. این مجسمه با نمادهایی که با خود به همراه دارد، همانطور که مشخص است، بازیچهٔ دستِ من شده تا در کنار زوالی که زمان بر او تحمیل کرده نشان دهندهٔ استیصال هم باشد. (این مجسمه را اگر همان الاههٔ یونانی در نظر بگیریم و نه یک اثر هنری، مجموعه ای از نمادها و یکی از خدایانِ یونان است که در زمان ما جز تزئین کار دیگری از دستش برنمی آید چه برسد به این که هنر باشد.) این مجسمه ابزار تأکید من بر زوال و استیصال است و درعین حال این امکان را به من می دهد که از سرمشق فاصله بگیرم .
ماهور زهرایی