;

ارواح آشنا

نمایشگاه انفرادی نقاشی، چاپ دستی،

دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ تا سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰

هنرمندان نمایشگاه

بیانیه


نمایشگاه «کور پور: ارواح آشنا» در گالری کاوی گوپتا مجموعه آثار جدید این هنرمند پیرامون ایده‌ی خانواده را دربردارد. خانواده در این نمایشگاه تنها شامل خانواده‌ای که در آن متولد می‌شویم نیست، بلکه خانواده‌هایی را که به هنگام تشریحِ سرگذشتِ شخصی‌مان می‌سازیم نیز در بر می‌گیرد.

نقاشی‌های جدید پور مانند تابلوفرش‌های مشهور او که شامل مؤلفه‌هایی بصری از فرش‌های ایرانی است، دارای عناصری است که هم به تاریخ هنر جهانی ارجاع می‌دهند و هم به شمایل‌نگاری‌های فرهنگی گوناگون و درهم‌تنیده‌. ببر مضمون اصلی این آثار است؛ تصویری که بلافاصله گستره‌ای از سنت‌های تاریخی هنری و صنایع دستی را به ذهن القا می‌کند اما در عین حال برای پور، ارجاعی شخصی نیز محسوب می‌شود.

خود او دراین‌باره توضیح می‌دهد: «دوست نزدیک من، فیل کیم، روی شکمش یک خالکوبی با طرح ببر دارد. او کره‌ای است اما در شیلی بزرگ شد و بعداً به لس‌آنجلس آمد. ما در دانشکده‌ی هنر با یک‌دیگر آشنا و همان جا به بزرگ‌ترین برادرانِ خانواده‌های مهاجرمان تبدیل شدیم. با‌وجود‌اینکه زمینه‌ی فرهنگی متفاوتی داریم، اما متوجه شدیم که تجربیات مشابه بسیاری از مهاجرت به ایالات متحده داریم و از این رو، یک خویشاوندی به وجود آوردیم».

۱۳ تصویر منحصربه‌فرد از ببر در این نمایشگاه موجود است که همگی آنها در نقاشی‌های جوهری تاریخی در چین، کره و ژاپن یافت می‌شوند. غالباً پی‌بردن به خاستگاهِ فرهنگیِ یک تصویر مشخص دشوار است چرا‌که هنرمندانی از یک کشور عناصری فرمی از سنت‌های بصری کشور دیگری را کپی و در کار خود تلفیق می‌کنند. در عین‌حا‌ل‌که تصویر صورت یک ببر ممکن است به لحاظ سبکی کره‌ای به نظر رسد، ریخت اغراق‌شده‌ی اندام‌هایش می‌تواند ژاپنی جلوه کند.

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
۱۴۰۰ | کور پور
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading

نمایشگاه‌های نزدیک

در حال بارگذاری تصاویر loading
نمایشگاه جاری نزدیک یافت نشد.
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد