;

یگانگی اثر

نمایشگاه انفرادی

شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ تا شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

هنرمندان نمایشگاه

بیانیه

رویا خواجوی پراجکتس (Roya Khajavi Projects) یگانگی اثر زهرا نظری را در های لاین ناین (High Line Nine) به نمایش می‌گذارد.
رویا خواجوی پراجکتس مفتخر است که نمایشگاهی از نقاشی‌ها و مجسمه‌هایِ هنرمند چند رشته‌ای، زهرا نظری، را در گالری های ‌لاین ‌ناین به نمایش در می‌آورد. مراسم افتتاحِ عمومی این نمایشگاه در اول ماه مه از ساعت 5 تا 8 بعدازظهر برگزار شد و نمایش آثار تا 15 مه ادامه خواهد داشت.
یگانگی پروژه‌ای هنری است که ریشه‌ی خود را از آمیزش فرمیِ تأثیراتِ هنرِ ایرانی و غربی می‌گیرد. این پروژه از فعالیت‌های کاوشگرانه‌ی زهرا نظری در نقاشی و مجسمه‌سازی، و هویت او به عنوان مهاجری ایرانی در ایالات متحده سرچشمه می‌گیرد.
نظری در نقاشی‌ها و کارهای خود بر روی کاغذ، فرم‌های معماری با خطوطی انتزاعی و سیال را مجسم می‌کند و مشخصاً از یادمان‌های دیدنی و تماشایی سلسله‌ی صفوی در اصفهان، مثل مسجد شاه، عالی قاپو و اتاق موسیقیِ آن الهام می‌گیرد. در کارهای او طرح‌هایی از گذرگاه‌های طاقی، طاقچه‌ها، طاق‌ها، شبکه‌کاری‌ها و شمسه‌ با شکل‌هایِ شکسته و واسازی‌شده‌ی معمارانه با یکدیگر ترکیب شده‌اند.
مجسمه‌های نظری امتزاجی از یادمان‌هایِ سده‌یِ هفدهمیِ ایرانی و غربی و معماری پسامدرن است. الگوهای هندسیِ مجسمه‌هایِ او که از فولاد ضدزنگ ساخته شده و مستقیماً در میان مردم به نمایش در می‌آیند، نقش سایه‌ را ایفا می‌کنند و نور را بر نواحی پیرامونی بازتاب دهند تا تجربه‌ای چندبعدی را ممکن سازند. بهره‌گیریِ این هنرمند از مواد صنعتی تلویحاً به مجسمه‌سازانی نظیر آنتونی کارو و رابرت موریس اشاره می‌کند که در مجسمه‌های خود فولادِ خامِ خالص را به صورت شکل‌هایی پرشور و احساس با فرمی آزاد درمی‌آورند. علاوه بر این، سبک واسازی نظری به آثار معمارانی از قبیل زاها حدید و فرانک گری اشاره دارد.

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
۱۳۹۹ | زهرا نظری
۱۳۹۹ | زهرا نظری
۱۳۹۸ | زهرا نظری
۱۳۹۸ | زهرا نظری
۱۳۹۷ | زهرا نظری
۱۳۹۹ | زهرا نظری
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

نمایشگاه‌های نزدیک

در حال بارگذاری تصاویر loading
نمایشگاه جاری نزدیک یافت نشد.
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد