;

نامتجانس

نمایشگاه انفرادی حجم،

چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ تا يكشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰

هنرمندان نمایشگاه

بیانیه

«نامتجانس»، اولین نمایشگاه انفرادی این هنرمند در یک مؤسسه‌ی ایتالیایی، به‌عنوان بخشی از پروژه‌ی جدید «مجموعه‌ی فورلا» در حال برگزاری است. این مجموعه برنامه‌ای است که بنیاد فورلا آن را ترویج و با همکاری برجسته‌ترین موزه‌های ایتالیا برگزار کرده است. این نمایشگاه شماری از درون‌مایه‌هایِ محوریِ پژوهش‌های این هنرمند را کندوکاو می‌کند که از علاقه‌ی او به عبور از مرز میان امر داخلی و خارجی و بازتعریفِ آن تا رابطه‌ی بین ابژه‌ی زیبایی‌شناختی و بستر نهادی‌اش را دربرمی‌گیرد.

باغرامیان قاطعانه معتقد است که اثر هنری، به‌رغم استقلالِ قابل ملاحظه‌اش، همواره به صورتی ناگسستنی در پیوند با زمان، مکان و بستر اجتماعی-سیاسی است که در آن پدید می‌آید. بر همین اساس، او برای پروژه‌ی «نامتجانس» کار خود را با محیط شهری خاص گالری هنر مدرن در میلان آغاز کرد. این محیط یک باغ انگلیسی است که تنها زمانی درهای خود را به روی بزرگسالان می‌گشاید که کودکی همراه‌شان باشد. آنچه که الهام‌بخش «نامتجانس» است، تأثیر متضاد بستری است که هم‌زمان هم دنیای اطمینان‌بخش و سرگرم‌کننده‌ی کودکان را می‌آفریند و هم از طریق دسترسی مشروط، حس سرخوردگی را به وجود می‌آورد.

باغرامیان ایده‌‌ی بازی به‌سان ابزاری آموزشی را با تأملاتی پیرامون تجربه‌ی ناامیدی و نابسندگی به هم آمیخته و مجموعه‌ای از مجسمه‌های بزرگ‌مقیاس را آفریده است که از نظر فرمی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که هم در فضاهای درونی و هم در فضاهای بیرونی موزه‌ جای‌گیر شوند.

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading

نمایشگاه‌های نزدیک

در حال بارگذاری تصاویر loading
نمایشگاه جاری نزدیک یافت نشد.
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد