;

نقاشی های اخیر

نمایشگاه انفرادی نقاشی،

جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ تا دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

هنرمندان نمایشگاه

بیانیه

رضا شفاهی نقاش، کشتی‌گیر بازنشسته که در دل سرزمین انارها قمار می‌کرده و شیفته‌ی شعر شاعران فارسی است. نقاشی های او به پیچیدگی همین جمله است و در طنز و تناقض خاورمیانه‌ای شکل می‌گیرد. تناقضی که به وفور در ذره ذره‌ی مردمان این منطقه وجود دارد و کاملا طبیعی جلوه می‌دهد. کشتی‌گیری که تلاش کرده است که در سرزمینی مردسالار، لطافت، ظرافت و دشواری زنان زمانه‌اش را لمس کند. سالها این بزر انتقام از هم‌مردانش را در دل خود پرورانده و در نهایت درختی هزار شاخه به بار آورده است. نقاشی های او نه یادآور گذشته که میوه های امروز است که به بار آمده است. او دلباخته ی نقش فرش و شعر کلاسیک ایرانی است. در هر دو اینها نقش زنان به فراوانی یافت می‌شود. در یکی در نقش خالق و در دیگری به عنوان انگیزه خلقت.
شفاهی خود هم از بیرون به نقش زدن این دختران می‌پردازد و آنها را در باغ‌های انار رها می‌کند تا زمانی را به عشق‌بازی با انارها بگذرانند و یا آنها را در کنار گلها و شراب استوار تر و زیباتر از همیشه رسم می‌کند. و هم از درون، در درد آنها شریک می‌شود و تصویری از شکنجه آن‌ها توسط غول‌های خاورمیانه‌ای مانند داعش و صدام حسین می‌کشد. او کلیشه‌ای از زن در پس چادر ارایه نمی‌دهد بلکه لحظه ی کنار زدن آن توسط خود زن و میل رهایی با تمام شاعرانگی آن لحظه را به تصویر می‌کشد. در ادامه شاید بهتر باشد همه ی این موضوعات را فراموش کنیم و فقط در آرامش خود را به دست خط‌ها و سیل رنگ‌ها و شکل رنگ گزاری‌ها بسپاریم. چیزهای دیگری هم در جریان است. صورت‌های در هم آمیخته و فیگورهای به هم پیوسته خبری جز دل باختن این نقاش به امر نقاشی نمی‌دهد. این نقاشی است که در نهایت همه را فدای خود می کند. نقاشی و رنگ به جای لباس بدن‌های برهنه را می‌پوشاند. پس زمینه ی نقاشی چشم در می آورد و به قضاوت خود نقاشی می‌پردازد. نقاشی‌های او بیشتر از این نیست و نیازی هم ندارد که باشد.
شباهنگ طیاری

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد