;

جریانات متناوب

نمایشگاه گروهی

پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ تا جمعه ۱۸ تیر ۱۴۰۰

بیانیه

جریانات متناوب هشت هنرمند ایرانی و غیرایرانی را گرد هم می‌آورد تا به کاوش در دامنه گسترده‌ای از مسائل در مفاهیمی مثل ادراک، هویت ، نماد، و به‌کارگیری  مجدد ارزش‌ها در هنر معاصر بپردازد.

در این دنیای "برهمِ آنلاین، طبقه‌بندی معمول جای خود را به چیدمان تصادفی اطلاعات، تصاویر و صداها داده‌اند، تغییری که مرز بین حقیقی و غیرحقیقی را محو کرده است. با این وجود این رویه نوین پیوندها و رزونانس‌های تازه‌ای خلق کرده که با تکرار فرآیند "ساختارشکنی، اصلاح و بازآفرینی"، درک متداول ما از فضا، قلمرو، جنسیت، هویت، سلسه‌مراتب و تاریخ را سست می‌کند.

در جریانات متناوب هنرمندان خارج از قیدوبند معاصر و تاریخی طرح می‌زنند، سلسله‌مراتب‌ها و ارزش بندی های معمول را کنار می‌گذارند تا آثار مرموز و تازه‌ای خلق کنند. کار آن‌ها  تصاحب، استفاده مجدد، بازچینی و بازآفرینی المان‌هایی است که از منابع بی‌انتها مثل شبکه‌های اجتماعی، فرهنگ‌عامه، فولکلور، کیچ، فیلم، الگوهای رفتاری، بازی‌های ویدئویی، تاریخ هنر و غنائم و قواعد آن، طرح‌ها و فرهنگ‌های دیگر به‌دست آمده‌اند و بدل به آثاری شده‌اند که در آن مرزهای بین هنر، صنعتگری و طراحی محوشده و مفاهیم متداول ارزش نسبی به زیر کشیده شده است.

هدف جریانات متناوب موشکافی سازوکار تغییر شکل اشیا و تصاویر در این پروسه تصاحب و نحوه اثرگذاری این "استفاده" و "استفاده مجدد" بر هویت و ارزش (زیباشناختی، اجتماعی و البته اقتصادی) آثار خلق‌شده، خالقان این آثار، مخاطبانشان و فضایی است که در آن به نمایش درمی‌آیند. 

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد