;

اسباب کشی یک سه گانه

نمایشگاه انفرادی نقاشی،

جمعه ۱۱ تیر ۱۴۰۰ تا جمعه ۲۵ تیر ۱۴۰۰

هنرمندان نمایشگاه

بیانیه

تجربه‌ى زندگى همواره ترکیبى است درهم‌تنیده از مکان (و اُبژه‌هایش) و عواطف انسانی، در بازه‌ى زمان. خانه (به‌مثابه‌ی سوژه و عنصرى هستنده در تجربه‌ى زندگى)، زمانى حقیقت خود را بازمی‌تاباند که تجربه‌ى زیسته مکان-زمان‌مند باشد. ای‌بسا که این خانه، شهر، موطن، سرزمین یا تمثیلى از موقعیتى خاص باشد؛ که البته هرقدر هم تعالى‌اش بخشیم تنها زمانى به حقیقتمى‌رسد که تجربه‌ى زیسته در آن منعکس باشد... (که جز این، صرفاً بخشى از آن است.) گذار از خانه‌اى (موقعیتى) به خانه‌اى (موقعیتى) دیگر - مستقل از شرایط و دلایلش – تناقضى تعلیق‌گونه به‌همراه دارد.

خانه‌ى تازه، از سر فقدان تجربه‌ى زیسته، هنوز هویتی مستقل و حقیقى بازنیافته؛ و خانه‌ى قدیم هم وجودِ عینى ندارد و تنها بخشى ازعواطفِ تجربه‌شده ما را بدان متصل مى‌کند. در این بازه‌ى مکانی – زمانی موقعیتى جدید خلق مى‌شود. اما تجربه‌ى زیسته متوقف نمى‌شود و چیزى دیگر را زندگى مى‌کنیم. چیزى بینابین این دو، هیچ‌کدام‌شان و هر دوى آن‌ها.

اسباب‌کشى، تعریفِ تمثیلىِ این موقعیت است. اسباب‌کشى، موقعیتى تعلیق‌گونه، بین دو مختصات مشخص - و نه حتى شبیه به برزخى بین بهشت و جهنم - بلکه تجربه‌ى مختصاتى ترکیبى از مکان-زمان و عواطف انسانى است. اسباب‌کشى، روایتى‌ است از موقعیتى (در این مختصات) که هر روز زندگى‌اش مى‌کنیم.

 
پارسوآ مهتاش 

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
۱۳۹۹ | پارسوآ مهتاش
۱۴۰۰ | پارسوآ مهتاش
۱۳۹۹ | پارسوآ مهتاش
۱۳۹۸ | پارسوآ مهتاش
۱۴۰۰ | پارسوآ مهتاش
۱۳۹۷ | پارسوآ مهتاش
۱۳۹۹ | پارسوآ مهتاش
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد