;

نمی‌توانید چیزی را که نمی‌دانید، آموزش دهید

نمایشگاه انفرادی

سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ تا دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰

هنرمندان نمایشگاه

بیانیه

هنرمند ایرانی – آمریکایی امیر ح. فلاح نخستین نمایشگاه انفرادیِ خود با نام «نمی‌توانید چیزی را که نمی‌دانید، آموزش دهید» در آتن برگزار می‌کند.
۳۰ آگوست، ۲۰۲۱ – گالری دیو هوریا خبر برگزاری نمایشگاه امیر ح. فلاح به نام «نمی‌توانید چیزی را که نمی‌دانید، آموزش دهید» اعلام می‌کند. این اولین نمایشگاهِ این هنرمند در آتن و دومین نمایشگاهِ او با همکاریِ گالری دیو هوریا است. این نمایشگاه از ۱۶ شهریور آغاز شد و تا ۱۲ مهر ادامه خواهد داشت. 
نمایشگاهِ «نمی‌توانید چیزی را که نمی‌دانید، آموزش دهید» قطعات هنریِ چندوجهیِ مجازی‌ امیر ح. فلاح را ارائه می‌کند؛ قطعاتی که عناصرِ ناهمگونی را از فرهنگی‌های مردمی و سنتی گرد هم می‌آورَد تا آثارِ بصریِ ظریفی را بیافریند که پیچیدگیِ تقلیل‌ناپذیرِ هویت و شخصیت را بازتاب می‌دهند.
این مجموعه‌ی جدید، در عین اینکه از لحاظ طراحی، به‌شدت شخصی هستند، از جایی می‌آیند که این هنرمند تعلقِ خاصی به آن دارد و بر خانواده و دوستان نزدیکِ او تمرکز دارند. همچنین این نمایشگاه نشانگر نخستین باری است که که آثار تمثیلیِ او در کنارِ مجموعه‌ای جدید از چیزی که او «شبکه‌ی شطرنجی» می‌نامد، به نمایش درمی‌آید و نزدیکیِ میان بنیادهای فلسفی آن‌ها را برجسته می‌کند. این مجموعه‌ی جدیدْ آن نگاره‌ی منفرد را به نفع درهم‌تنیدنِ پیچیده‌ی ارجاعات و نقطه تماس‌های فرهنگی که در کنار هم ساختارها و رویه‌های بنیادینِ نظام‌های ارزشی خصوصی را منعکس می‌کنند، کنار می‌گذارد. 
اثر فلاح به همان اندازه که میراث مینیاتورهای سنتی ایرانی را در خود جای داده، از تابلوی «تخت‌خواب» رابرت راشنبرگ تأثیر پذیرفته است و افزون بر این سه مورد را نیز در خود جای داده است:
تجسم به‌هم‌ریختگی پیچیده‌ی خاطراتی که تشخص یافته‌اند؛
میراثی که از طریق سنت منتقل شده است؛
و نیز نیروهای فرهنگی تحمیلی از خاستگاه بصری تجاری‌شده‌ی ما که مشترکاً شخصیت ما را می‌سازند.  
آثار این نمایشگاه از نظر بصری مطبوع، مجلل و بیش از هر چیز سرگرم‌کننده‌اند و دسترسیِ بی‌واسطه به چیزی است که آن‌ها را به هم مرتبط و نیز غیرقابل‌مقاومت می‌کند. برخی از این عناوین، نظیر «تنها شیطان بر سر راه‌تان بی‌انگیزگی است»، «آنچه به شما آسیب می‌رسانَد، عافیت‌تان می‌بخشد» یا «جهان‌های بدون‌ حد و مرزی را بیافرینید»، در حقیقت تأملاتی هستند که به پسرِ هنرمند اشاره دارند. پیام‌هایی رمزگذاری‌شده که درون هر یک از عناصرِ تشکیل‌دهنده‌شان که هدفمندانه گزینش شده‌اند، معنایی را با خود حمل می‌کنند و به روش‌های بسیار بسیار منحصر به فرد و متفاوتی برای بینندگان‌شان قابل فهم می‌شوند.
همه‌ی این آثار زائیده‌ی یک فرآیند سنجیده‌ی درازمدت است؛ فرآیندی پرزحمت که با جمع‌آوری، کلاژسازی و مرتب‌کردن اسکیس‌ها، عکس‌ها و الگوهای نمونه‌برداری‌شده به شکل سرهم‌بندی فتوشاپی آغاز می‌شود؛ سرهم‌بندی‌هایی که چندلایه و به شکل سرگیجه‌آوری پیجیده‌اند. این فایل‌ها سپس به‌صورتی ماهرانه بر بوم نقاشی اجرا می‌شوند. برای این کار از تکنیکی استفاده می‌شود که به کمک جزئیات نقاشانه‌ی گویا و نه‌چندان دقیقی که بر تأثیر زرق‌و‌برق یک‌دست اولیه‌شان خط بطلان می‌کشد، آگاهانه پاداش این اندیشه‌ورزیِ دقیق را می‌دهد درست همانگونه که ماهیت تصویرسازی این آثار که ظاهراً خلق‌الساعه است، ژرف‌اندیشی شاعرانه و عمیق امتزاج‌شان را نفی می‌کند. 
پلتفرمِ هنری دیو هوریا گالری فرهنگ و هنرِ معاصری است که در سال ۲۰۱۵ گشایش یافت. این گالری به شدت در تلاش است تا با ارائه‌ی آثار هنرمندان جوانی از کشورهای پیرامونی، پیشتازِ تجربه‌گری هم در یونان و هم در دنیای فراتر از آن باشد. دیو هوریا هم‌زمان برنامه‌ی اقامتی بین‌الملی‌ را اجرا می‌کند و نشریات و نمایش‌هایی گروهی با هنرمندان نوظهور و نیز شناخته‌شده که تاکنون در یونان نمایشگاهی نداشته‌اند ترتیب می‌دهد. و در نهایت، این گالری در پروژه‌هایی همکارانه مشارکت دارد که در نتیجه‌ی همکاری با هنرمندان، کیوریتورها، سازمان‌های مردم‌نهاد و ناقلان فرهنگی به وجود می‌آیند و دسته‌هایی اعم از مطالعات ادبی، اجتماعی و فرهنگی تا موسیقی و هنرهای نمایشی را دربرمی‌گیرند. این گالری در جزیره‌ی میکونوس یونان واقع شده و دو فضای نمایشگاهی را در شهر آتن دارا است.

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
۱۴۰۰ | امیر ح.فلاح
۱۴۰۰ | امیر ح.فلاح
۱۴۰۰ | امیر ح.فلاح
۱۴۰۰ | امیر ح.فلاح
۱۴۰۰ | امیر ح.فلاح
۱۴۰۰ | امیر ح.فلاح
۱۴۰۰ | امیر ح.فلاح
۱۴۰۰ | امیر ح.فلاح
loading
نمایش بیشتر

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

نمایشگاه‌های نزدیک

در حال بارگذاری تصاویر loading
نمایشگاه جاری نزدیک یافت نشد.
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد