;

وادی شناخت

نمایشگاه انفرادی

جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ تا جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰

هنرمندان نمایشگاه

بیانیه

در حرکت بین انتزاع و پیکرها و در کنار فرم های آزاد، نقاشی های متراکم و رنگارنگ رنه صاحب به ناخودآگاه او اشاره دارند. رهایی، در پی سفری در دره ای ناشناخته و بدوی. در وادی که ضمیر درونی او هویدا می‌یشود. در طلب شناخت و آگاهی، که نهایتا به آن دست پیدا می کند. او بصورت شهودی و با استفاده از ضربه های قلم موی پویا و پر جنب و جوش کار می کند. این نقاشی های ارگانیک و الهام گرفته از طبیعت شبیه مطالعات گیاه شناسی هستند، دنیایی به غایت سرسبز و زنده با زمینه های رنگی روان که حلقه های اشکال گل ها و فرم های بیومورفیک در آنها، به ضرب قلم هنرمند برجسته شده اند. چشم اندازهایی که باستانی به نظر میرسند به این معنا که شبیه به آغاز جهان طبیعی هستند. هنرمند از زبان استعاره استفاده می کند و همزمان حوادث و نگرانی های روزانه خود را در کنار مفاهیمی برگرفته از ضرب المثل های طنزآمیز زبان غنی ما، در نقاشی ها جا می دهد. 

هنرمند با استفاده از ادوات مختلف نقاشی، خطوط ظریف را در زمینه های رنگی این مناظر خیالی و ناب وارد می کند. سرزمینی رویایی که در آن پرندگان آزاد هستند و گل و گیاهان اجازه رشد دارند تا به آن جا که به اوج نقطه شکوفایی خود برسند. در این سازندهای خام که گویی در زمان شکل گرفتن کره زمین پدیدار شده اند، مناظر بین تنش و سازگاری در نوسانی مداوم هستند، شاید رازورزانه ولی همزمان الهام گرفته از طبیعت. 

مجسمه های این مجموعه همه با استفاده از ظروف دور انداخته شد در کلاس سفالگری که هنرمند در آن حضور داشته، ساخته شده اند. بسیاری از این قطعات به دلیل یک ترک ساده یا یک خطای جزئی دور انداخته شدند. اینجا با یک عمل بازیابی، یک تلاش برای بهبودی مواجهه هستیم؛ تا درد تسکین یابد تا خاک دوباره زنده شود. رستاخیزی، که با الهام از منطق الطیر عطار نیشابوری، داستان پرندگانی که در مسیر کشف قرار گرفتند، و بسیاری از آنها در رسیدن به مقصد ناکام ماندند،‌ شکل گرفته. و اینها  شکست خوردگان هستند. 

قصه سرزمین ما، قصه بسیاری از از سرزمین ها، قصه مردمانی که به راه می افتند تا به آرزوهایشان دست یابند و شکست میخورند و در این شکست داستان دیگری شکل می گیرد، قصه غرور علیرغم ناکامی، قصه دستیابی به شناخت و دانش ولی از بین رفتن در میان این تقلا. قصه هایی که تنها توسط هنرمندانی همچون رنه صاحب که زمین را می فهمند و لایه های متفاوت و رنگارنگ زندگی را به آغوش می کشد قابل روایت است. 

نازیلا نوع بشری 

 

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد