;

باغ وحشی

نمایشگاه انفرادی

جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ تا چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰

هنرمندان نمایشگاه

بیانیه

«باغِ وحشی» نمایشی از آثار جدید کور پور است که در دو فضای شایرن و سارجنتز داتر به نمایش درآمده است. این آثار جدید شامل باسمه‌های بزرگ، نقاشی‌هایی با تصویر ببر و بوم‌های فرمی است. مجموعه‌ای از مجسمه‌های سرامیکی در ترکیبی از شخصیت‌های شخصی از خانه‌ی هنرمند و کاشی و عود نیز در این نمایش ارائه شده و این نخستین نمایش کور پور از سال ۲۰۱۶ تاکنون است.
مفهوم باغِ وحشی، به رغم تضادی که با طبیعت دارد، بهشت است. این فرض اتوپیایی و آزادنه‌ای است که در مجموعه‌ای از عناصر متناقض که قرار نیست به یک مجموعه‌ی یکپارچه به‌وجود آورند اما به شکلی زیبا و غیرمنتظره‌ای به یکدیگر پیوند می‌خورند.
فرایندهای خلاقانه، متریال و تکنیکِ نقاشیِ کور پور، هنرمند ساکن لس‌آنجلس از طیف گسترده‌ای از فرهنگ‌ها و تاریخ نشأت می‌گیرد. تجربه‌ی او به عنوان یک مهاجر و تجربه‌ی زندگی‌اش اساس آثار اوست. پور اصالتا ایرانی-بریتانیایی است و در خانواده‌ای دورگه بزرگ شده است. مهاجرت کور پور به آمریکا نیز از جمله تجربه‌هایی است که بر کارهای کور پور تاثیر می‌گذارد و طیف گسترده‌ای از زبان دیداری در آثار او خلق می‌کند، از نقوش اسلامی تا چاپ بر روی باسمه‌های ژاپنی در نقاشی‌ها و مجسمه‌های او.
کور پور با استفاده مفهوم از باغ ایرانی خانه‌ای جدید و یک پناه‌گاه ساخته است. ببرها در عین محافظت از در ورودی بازدیدکنندگان را به داخل دعوت می‌کنند. فرم‌های معمارانه و صحنه‌های داخلی، ساختاری برای محیط او ایجاد می‌کنند، قالی‌های مندرسی که بر بوم‌های بزرگ به نمایش درآمده‌اند با به تصویر کشیدن باغ‌ها گرما می‌آفرینند.
آثار هنری کور‌پور به روش‌های متنوع و در لایه‌های متفاوت خلق شده‌اند. چاپ‌دستی‌های چوبی و تصاویر سیلک‌اسکرین در اغلب آثار او دیده می‌شود و نقاشی‌های دیگر با دست ‌اجرا شده‌اند. پور در بیشتر اوقات سطوح بزرگی از بوم‌هایش را سمباده می‌زند تا بافتی جدید ایجاد کند. فرایندهای ساخت نقاشی‌ها و مجسمه‌ها خاص، آگاهانه و متناسب با شناخت فرم هر اثر است.
کور پور (۱۹۸۷، اکستر، انگلیس) در کالج هنر و طراحی اوتیس در لس‌آنجلس کالیفرنیا تحصیل کرده‌است. او نمایش‌های انفرادی و گروهی بسیاری را در کشورهای مختلف ارائه داده است. کور پور در سال ۲۰۲۲ یک نمایش انفرادی در موزه‌ی هنرهای معاصر تهران خواهد داشت.


مترجم: کیاندخت مسعودی
تنظیم متن: الهه رمضانی مقدم

حقوق تصاویر متعلق به هنرمند و گالری سارجنتز داتر است. 
 

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
۲۰۱۸-۲۰۲۰ | کور پور
۱۴۰۰ | کور پور
۱۴۰۰ | کور پور
۱۴۰۰ | کور پور
۲۰۲۱ -۲۰۱۷ | کور پور
۱۴۰۰ | کور پور
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

نمایشگاه‌های نزدیک

در حال بارگذاری تصاویر loading
نمایشگاه جاری نزدیک یافت نشد.
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد