;

اعصار عجیب: شما را در آن‌جا ملاقات خواهیم کرد

نمایشگاه انفرادی

جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ تا شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰

هنرمندان نمایشگاه

بیانیه

«اعصار عجیب: شما را در آن‌جا ملاقات خواهیم کرد» نمایشی از آثار پِی‌بَک (پیمان برآبادی و بابک آل ابراهیم دهکردی) است. که در فضای گالری ولووا به نمایش درآمده است. پِی‌بَک، همکاری میان پیمان برآبادی و بابک آل ابراهیم دهکردی است که پس از دانش‌آموختگی آن دو در سال ۲۰۰۰، از مدرسه هنری تهران شکل گرفت. این چهارمین نمایش پِی‌بَک در گالری ولووا است. 

ابرکان، دنیایی خیالی با انبوهی از موجوداتی است که نه جنین‌اند و نه هیولا، اشکالی انتزاعی هستند که با انتخاب زیرکانه نام ابرکان، تصاویر ابر‌ها را تداعی می‌کنند: تصویرگری دانشنامه‌ای خیالی. موجودات در زمینه‌ای لم یزرع می‌چرخند، از آن خود می‌کنند، می‌رقصند و چهارنعل می‌تازند. در پس این آشوب چه چیزی نهفته است؟ روز یا شب؟ زندگی یا مرگ؟ یا یک وضعیت بینابینی. دنیایی مکتوم از یک روز بی‌پایان …

هاوارد فیلیپس لاوکرافت، شهر بی‌نام، ۱۹۲۱، در لاوکرفت ابتدا، از شاعری عرب، عبدالله الحظرد نام برده می‌شود. گفته می‌شود او پیش از نوشتن این سطور، شهری مدفون در وسط بیابان عربستان را در رویا دیده است. پی‌بک در این نمایش به نجوای لاوکرافت گوش می‌سپارند: «آن کس که تا ابد خفته است، نمرده و مرگ هم نیز می‌تواند در دوران مختلف بمیرد.»

«اعصار عجیب: شما را در آن‌جا ملاقات خواهیم کرد» آغاز سفری به سوی منطقه‌ای نامعین و ناشناخته است که بدن را به بیداری در وضعیتی نامشخص و نامعین وا‌می‌دارد. 
در مرکز هستید یا خیر؟ در حاشیه قرار دارید؟ پیدایید یا پنهان؟ فانی هستید یا جاویدان؟ یکی و دیگری هستید یا هیچ‌کدام؟ در نهایت وجود دارید یا خیر؟
برگرفته از نوشته‌ی آگاته بُرتُلوسی به همراه ارجاعاتی از منطق الطیر عطار و روایات تئاتری ژان کلود کاریر 

بابک آل ابراهیم دهکردی و پیمان برآبادی دو هنرمند جوان ایرانی ۳۷ ساله هستند که از یک مدرسه هنری در تهران فارغ التحصیل و در آن‌جا با یکدیگر آشنا شدند. منبع هنری آنها، شاعران ایرانی هستند و آثارشان تحت تأثیر داستان ها قرار گرفته و لحن آن گویا و جسورانه است. پی‌بک تاکنون نمایش‌های متعددی در ایران و در سطح بین‌المللی برگزار کرده‌اند و همچنین در آرت‌فر‌های کانتمپورری استانبول، آرت‌دبی، آرموری شو، آرت ابوظبی، فیاک و … حضور داشته‌اند.

مترجم: امیر مصباحی
تنظیم متن: الهه رمضانی مقدم
🏷 حقوق تصاویر متعلق به هنرمند و اورلین است. 
 

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
۱۴۰۱ | پی‌بک
۱۴۰۱ | پی‌بک
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

نمایشگاه‌های نزدیک

در حال بارگذاری تصاویر loading
نمایشگاه جاری نزدیک یافت نشد.
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد