;

ماندان

نمایشگاه گروهی

سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ تا سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲

بیانیه

“تو هرگز از جایی که من تو را می‌بینم، مرا نمی‌بینی.”

ژاک ‌لکان

 

کسی مرا خیره نگاه میکند که من قادر به دیدن چشم‌هایش نیستم، “نگاه خیره” آن حس مرموزی است که وقتی مرا نگاه می‌کند، گویی من هم خیره به تماشای او ایستاده‌ام و در نگاهش شیطنت یا میلی نهفته است و‌ این، همان تله‌ای ست که با آن‌ مرا به دام خود گرفتار کند. 

نگاه خیره همان سنگینی دائمی و همیشگی است که تحت قدرت آن زندگی من و ما در طول دوران‌ها همواره محدود شده است، این نگاه، بهنجار ساز و نظارتی است که ما را از طریق آن طبقه‌بندی، تنبیه و قضاوت میکنند.

و حالا تمام آنچه که اینجا گردهم آمده انباشتی رسوب کرده از تجربه‌های ماست. چکیده‌‌ و فراورده‌ایست از امر زیسته در زیر‌ سایه‌ی سنگین نگاه‌ها ‌که همواره در برابر هجومش قرار داریم و گاهی راه گریزی از آن نمی‌یابیم.

آنچه که زیر این سقف شیشه‌ای سترگ و شفاف خلق شده، نقل پر هیجان از سر احساسات و واقعیتی خیالی یا از بین رفته نیست، بلکه زایش دوباره‌ی حقیقت در صورتی جدید است.

عمل خلق کردن مقاومتی ست در برابر ابژه شدن، آنجا که تحت سیطره نگاه خیره مقاوت میکنم و در موقعیت هم تراز با تو و برابر تمام نگاه‌ها هر آنچه که زیسته‌ام را بدون انفعال مقابل چشمانش به خودش بازمیگردانم.

 

صدف کیانی

زمستان ۱۴۰۱

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

نمایشگاه‌های نزدیک

در حال بارگذاری تصاویر loading
نمایشگاه جاری نزدیک یافت نشد.
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد