;

طراحی‌ها

نمایشگاه انفرادی

پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲ تا جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲

هنرمندان نمایشگاه

بیانیه

طراحی­­های پرتره­­ الهه حیدری دومین نمایش از مجموعه نمایش­هایی است که در طول دوران نقل مکان گالری اثر به فضای جدید، در همکاری نزدیک با گالری­های مختلف برپا می­شود.

 

نمایش حاضر، منتخبی از مجموعه طراحی­هایی است که الهه حیدری در میانه­ی دهه­ی هشتاد شمسی، در آغاز مسیری که نزدیک بیست سال به طول انجامید با قدرت خلق کرد. توان عینیت بخشیدن به تخیلی که در تمام طول سال­های فعالیت نقاشانه­ی او تحت­تاثیر قدرت مشاهده­گری­اش بروز پیدا کرده است، در این طراحی­ها، در بی­غش­ترین و خالص­ترین شکل ممکن، پدیدار شده­اند.  

 

آثار پیش ِرو،­ در ادامه­ی نمایشی از پرتره­های آبی که در سال ۱۳۸۵ در گالری اعتماد به نمایش در­آمد خلق شده­اند که در عین پیمودن مسیر تغییر و تحول در همه­ی این سال­ها و تبدیل شدنشان به پرتره­هایی که در مجموعه­ی «ساکن­ها» (که در مهر ۱۳۹۷ در گالری اثر به نمایش درآمد) و بعد از آن در مجموعه­ی «او» (که بنا بود مهر سال گذشته در گالری اثر به نمایش درآید اما به دلیل تحولات اجتماعی هنوز به نمایش درنیامده است) همچنان هویتی مستقل دارند.

 

طراحی با مرکب روی کاغذ، یکی از بی­واسطه­ترین مدیوم­هایی است که امکان و فرصت انتقال تمامی هیجانات، احساسات، مفاهیم، تفکرات و تخیلات خالق اثر را تنها با تاکید بر فرم در سریع­ترین و درنتیجه درلحظه­ترین و خود­انگیخته­ترین حالت ممکن مهیا کرده و درنتیجه در کوتاه­ترین زمان، بدون این که فرصت تغییر به طراح بدهد، ارتباطی بدون واسطه میان روند خلق و نتیجه­ی نهایی برقرار می­سازد. از این رو، تماشای مجموعه­­ی پیش رو که بیانگر احوالات ذهنی، دنیای خیال و جنس نگاه حیدری به دنیای اطرافش است و به واسطه­ی توان بالای بیانگری تصویری­اش در لحظه خلق شده است، پس از نزدیک به دو دهه که نقاشی­های به دقت پرداخت شده­ی او نیز در معرض دید قرار گرفته است، بیش از پیش، مخاطب را به دنیای نقاشانه­اش نزدیک می­کند.

 

الهه حیدری متولد ۱۳۴۷ در تهران است که در بیست و هشت سال گذشته آثارش در قالب نمایش انفرادی در برخی از  گالری­های معتبر تهران و بسیار گزیده، در نمایش­های گروهی داخلی و بین­المللی به نمایش درآمده است. این سومین نمایش او با گالری اثر است که با همراهی گالری امکان برگزار می­شود.

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
الهه حیدری
الهه حیدری
الهه حیدری
الهه حیدری
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد