;

زاد و زی

نمایشگاه انفرادی

جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ تا پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲

هنرمندان نمایشگاه

بیانیه

آنگاه که کلاف زمان ، آرام‌آرام درهم‌پیچیده می‌شود انسانِ امروز از “با” طبیعت بودن، به “از” طبیعت بودن خو خواهد گرفت. در این نمایش تصاویر زنانی را می‌بینیم که در حال اندیشیدن به آنچه احاطه‌شان کرده است در خود فرورفته‌اند، آنان خشونت جهان خود را با هوشیارانه با الهام از طبیعت به زاد و زندگی بدل می‌کنند.
------------
آرمین ابراهیم پور نقاش فیگوراتیو اکسپرسیونیسم، آثار خود را در یک دهه ی اخیر بر عنصر خط و بافتِ پر قدرت پایه نهاد، کلاژهای اکرلیک و روزنامه در غالب فیگورهایی که در آن چشم ها و نگاهی که به مخاطب دارد، مخاطب را به تعاملی خردمندانه فرا می خواند، و اینبار نمایشگاه زاد و زی معرف پرتره ی رو در روی زنانیست که با چهره ی معصوم و مغمون خود، در اندیشه ی آنچه محاطشان کرده ما را به  تماشا می نشینند.نمایشی باوقار از اندوهِ فیگورهایی زنانه که خشونت جهان خود را هوشیارانه به زاد و زندگی بدل می کنند .
تابلوهایی که همچون آینه بازتاب رنج ها و تأملات درونی یکایک ماست.
ابراهیم پور با فیگورهای کلاژ اکرلیک خود در این نمایشگاه، مخاطب را به تحسین مصائب زندگی دعوت می نماید، چراکه رواداری و ارج نهادن رنج، تجربه ی والایی از زندگیست و داشتن برداشت های آرمانی از زندگی، انسان را از رویارویی با واقعیت های تلخ دور می نماید.
به زعم  هنرِ سمبلیکِ ابراهیم پور اگر زندگی دشوار نبود، زیبایی خود را نمایان نمی کرد و صرف زیبایی مطلق، انسان را برای هوشیار و منتقد بودن فلج می نمود.
در اغلب آثار، کلاژ ِروزنامه معرف خبرنامه های جاری و ساری در جریان روزمرگیست که فیگورها را در محیط خود بلعیده و گریزی از آن نیست و تنها مهار آن طبیعی بودن است، همچون طبیعت.
آنگاه که کلاف زمان ، آرام آرام در هم بافته می شود، انسانِ رنجور امروزی از "با" طبیعت بودن،  به "از" طبیعت بودن خو خواهد گرفت. 
طبیعتی که در خود زایش و زوال را به همراه دارد و رنج زیست آدمی را شکوهمندانه به زایش و زندگی بدل خواهد کرد.
متین عزیزی 
مهر ۱۴۰۲

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

نمایشگاه‌های نزدیک

در حال بارگذاری تصاویر loading
نمایشگاه جاری نزدیک یافت نشد.
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد