;

سفر

گردآوری: امیر یگانه

نمایشگاه گروهی

جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ تا يكشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲

بیانیه

«سفر» فقط نامی نمادین برای این مجموعه آثار نیست بلکه برگرفته از زیست دو هنرمند در حدود 5 یا شش سال و در سفر به شهرهای مختلف ایران است. علی گلستانه و مصطفی دشتی در حد فاصل سال‌های 1363 تا 1364 و روزهای بمباران از طریق دوست مشترکشان آیدین آغداشلو پا در جاده‌‌های مشترک می‌گذارند اما هر کدام هنری متمایز را به جای می‌گذارند. گلستانه و دشتی از دو زاویه دید مجزا به مسیر نگریسته‌اند و سفر مشترک را با نگاه خاص خودشان در سنین و شرایط متفاوت بر رنگ‌ها نشاندند.
طبیعت در گذر از نگاه علی گلستانه نمودی آزادانه و بی‌تکلف پیدا کرده و در آثار مصطفی دشتی در آن سال‌ها با کوچکترین المان‌هایی پیوند خورده و در ادامه همان طبیعت را به نحوی دیگر در مسیر حرفه‌ای‌اش تجربه کرده است.
علی گلستانه طبیعت را با تمام حس‌های ناشی از آن لحظه نقاشی کرده و امروز تماشای هر منظره از او را می‌توان با جزئیات نور و حتی دما احساس کرد. این رویکرد در آثار پرتره و پیکره‌ از این هنرمند نیز کاملا به چشم می‌آید مانند لحظاتی که از آدم‌های داخل کافه و جاده نقاشی کرده است.
مصطفی دشتی نیز از همان طبیعتی که در 27 سالگی و آغاز سفرهای‌ دو نفره‌شان خلق کرده تا آنچه امروز به نحوی انتزاعی‌تر دیده می‌شود، گویی هر بار به کشف و شهودی تازه در منظره‌پردازی رسیده است.
سفرهای این دو نقاش از یزد به کاشان، اصفهان و تا جنوب پیش رفت و گرچه در این میان فواصلی را به تهران برمی‌گشتند اما آنچه که باید از این با هم بودن شکل می‌گرفت در آثار دو هنرمند پدیدار شده است.

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
۱۳۸۳ | مصطفی دشتی
۱۳۶۸ | مصطفی دشتی
۱۳۶۸ | علی گلستانه
۱۳۸۰ | علی گلستانه
۱۳۷۷ | علی گلستانه
۱۳۸۲ | علی گلستانه
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

نمایشگاه‌های نزدیک

در حال بارگذاری تصاویر loading
نمایشگاه جاری نزدیک یافت نشد.
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد