;

رخداد

نمایشگاه انفرادی

جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ تا دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲

هنرمندان نمایشگاه

بیانیه

رخ... داد

 فرامرز خانی هنرمندی فعال در عرصه نقاشی معاصر ایران است. نقاشی های او روایتی از موضوعات مهم و تلاشی پیوسته برای درک سرزمین مادری خویش و مسائل پیرامون آن است. مجموعه رخداد با بهره گیری از تکنیک رنگ و روغن بر پهنه بوم به سرانجام رسیده است. هنرمند تلاش کرده رخدادهای پیرامون  را با شرحی متفاوت و شکل یافته در  ساحتی خیالی، نمادین و واقعی ارائه کند. بدین سان در آثار، تفاوت پیشامد بین دو جهان ممکن شده است.

او  برای ماندگاری رخداد ها، خویشتن را در وضعیت  مداخله  قرار  داده و قواعد وضعیت حوادث را هنرمندانه تغییر داده  و رخداد های جزئی را  به کثیری بدل کرده است. آثار فرامرز خانی به فرد و شخص ارجاع نمی‌دهد؛ بلکه  به رخداد های پیرامونی در روابط متنوعشان تعین می‌بخشد. چنین است که مخاطب با تمرکز بر محتوای موضوعی، عناصر و کیفیات موجود در آثار و خوانشی شخصی، بر رخدادها تمرکز می یاید.

ترکیب بندیهای دقیق، انباشتگی رنگ همراه با خصوصیات نمادین، اساس کار نقاش است و حجم کثیری از رنگهای درخشان وطرح های سیال و آزاد، نمایانگر دنیایی سمبولیک از رخدادها در زمینه ای تزیینی است. محتوای موضوعی آثار برگرفته از إحساس درونی هنرمند است که بدلیل کارکرد احساسی خاص تصاویر، بیان آن را در ابعاد بزرگ ترجیح داده است. بدین وسیله مخاطب لحظه ای صمیمی و انسانی را برای درنگ در موضوع می یابد و لذت و تجربه زیبایی شناختی در او ایجاد می شود. لذتی که با همزیستی احساسی با زندگی آمیخته است  و این سوال پیش روی مخاطب قرار میگیرد که کدام زیباتر است؟

دکتر رضا حسینی

 

 

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
۲۰۲۰ | فرامرز خانی
۲۰۲۲ | فرامرز خانی
۲۰۲۳ | فرامرز خانی
۲۰۲۰ | فرامرز خانی
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد