;

نمایشگاه آثار بیژن نعمتی شریف

نمایشگاه انفرادی

جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ تا جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲

هنرمندان نمایشگاه

بیانیه

بیژن نعمتی شریف، مجسمه‌ساز و نقاش، ابعاد عمیق تجربه انسانی را از دریچه‌ای که روح کودکانه انکارناپذیرش طنین انداز کرده است، آشکار می‌کند. آثار او با رنگ‌های تند، فرم‌های ساده‌شده و نقوش آشنای دوران کودکی آراسته شده‌اند و ناظران را به قلمرویی می‌کشاند که ظاهراً سرشار از نشاط معصومانه رویاهای کودکانه است.
با این حال، محدود کردن شتابزده این آثار به قلمرو کودکان به معنای از دست دادن عمقی خردمندانه است که در  پس آنها نهفته است. 

آثار شریف از جهان‌ سعادتمندانه کودکان فراتر می‌رود و جوهره سورئال درون چهره‌ها و فرم‌‌ها، علی‌رغم شادی و درخشش‌شان، یک غرابت ناراحت‌کننده و یک جریان پنهانی از تهدید و ترس را تراوش می‌کنند. 

اندام‌هایی به‌هم‌ریخته، عروسک‌های تکه‌تکه‌شده، ابعاد اغراق‌آمیز، و تضادهای فاحش، روایتی را می‌سازند که ادراکات متعارف را به چالش می‌کشد و هاله ای از غریبگی و تهدید را از خود ساطع می کنند.

آثار نعمتی شریف دارای شخصیتی منحصر به فرد، بیگانه و گریزان هستند که آنها را به امر والا در دنیای هنر ارتقا می دهد که علیرغم شباهت ظاهری آنها به هنر پاپ و مردمی، این آثار به عنوان عبارات هنری عمیق و فلسفی به رسمیت شناخته شوند. 

شریف در تجسم و اجرای این آثار، نیرویی کاملا آگاهانه به کار گرفته که اثری محو نشدنی در دنیای هنر معاصر ایران به جا می گذارد. 

صدف کیانی

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

نمایشگاه‌های نزدیک

در حال بارگذاری تصاویر loading
نمایشگاه جاری نزدیک یافت نشد.
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد