;

«برای نوروز» و «آثار بزرگ روی بوم»

نمایشگاه انفرادی

جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ تا جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

هنرمندان نمایشگاه

بیانیه

زیرزمین دستان و ۲+ با افتخار تازه‌ترین مجموعه‌‌ آثار فریدون آو، «برای نوروز» و «کارهای بزرگ روی بوم» را همزمان از روز جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ در معرض دید قرار می‌دهد. این نمایش تا ۷ اردیبهشت ادامه دارد. نمایش‌های بهاری این هنرمند از زمانی که او از گالری‌ها دعوت کرد درهایشان را در ایام نوروزی به روی رهگذران بگشایند از یک دهه پیش به یکی از رویدادهای صحنه هنر ایران تبدیل شده است. نود (۹۰) اثر روی کاغذ و بوم، از جمله شش مجسمه، دیوارها و کف گالری را مزین خواهند کرد. نمایش انفرادی پیشین این هنرمند در دستان با عنوان «آثار اخیر در دوران قرنطینه» (۱۴۰۱) نیز در هر همین دو فضا برگزار شد. یک نمایش بزرگ از فریدون آو، «چند فصل: فریدون آو و مجموعه لعل» به کیوریتوری نگار عظیمی و سهراب محبی، در سال ۱۴۰۲ در آرت جمیل، دبی، امارات متحده عربی برگزار شد. در دی ماه ۱۴۰۲ در گالری توتال آرتز دبی افتتاح شد و تا تیر ۱۴۰۳ برای بازدید عموم خواهد.
فریدون آو اصرار دارد که «برای نوروز» و «کارهای بزرگ روی بوم» بخشی از هیچ مجموعه‌ای نیستند و صرفاً محصول «کنش» هنرمندانه‌اند. هنرمند با گذاشتن پارچه‌های کوچک روی میز کار خود به خطوط و شکل‌ها اجازه می‌دهد تا فرم‌هایی بسازند و حوادث به تکیه‌گاهی برای سایر بوم‌های کوچک و بزرگ تبدیل شوند. سال‌های کووید، هنرمند ۷۹ ساله را واداشت که هر روز از خانه‌اش به استودیوی خود برود تا به شکلی خستگی‌ناپذیر به کار بپردازد و آن‌چه را که در آن سال‌ها بیشتر آرزویش را داشت، یعنی ارتباط با کیهان، فرا بخواند. مسیر او از میان درختزاری می‌گذشت.

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
۲۰۲۳ | فریدون آو
۲۰۲۳ | فریدون آو
۲۰۲۳ | فریدون آو
۲۰۲۳ | فریدون آو
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد