;
زیر زمین دستان نمایشی از آثار رعنا دهقان را با عنوان «وسوسه ی دستکش های سبز جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ افتتاح می کند. این نمایش تا ۱۶ شهریور ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. این نمایش سومین همکاری او با گالری دستان پس از حضور در آرت فر لیسته در ارائه ای دونفره از آثار او در کنار یوشا بشیر در سال ۱۴۰۲ و نمایش گروهی چشم انداز (۲ در مدار موازی (۱۴۰۲) است.
رعنا دهقان در «وسوسه دستکش های سبز» مجموعه ای از نقاشی های رنگ روغن و مجسمه های سرامیکی ارائه می کند که در تقاطع ناآرام قدرت ترس و پوچی حرکت می کنند دست های رنگارنگ که اسلحه ها را در دست گرفته و با پرهای مرغ تزئین شده اند، تضاد بصری شدیدی ایجاد می کنند و تضادهای یک جهان جرج اورولی را تجسم می دهند.
مجسمه ها که به طور همزمان پرجنب و جوش و شوم اند به عنوان نمادهای کنترل و آسیب پذیری عمل می کنند. پوج بودن رنگ های درخشان و پرها با پیامدهای خشونت آمیز سلاح ها در تضاد است و ماهیت سورئال و متناقض قدرت سازمان یافته را منعکس می کند. متن همراه پر از دستورالعمل های عجیب و غریب در مورد دستکش استعاره ای از قوانین خودسرانه و متناقض حاکم بر زندگی تحت استبداد محسوب می شود.
رعنا دهقان در این نمایش بینندگان را دعوت می کند تا توهمات ایمنی و کنترلی که در چنین محیط هایی وجود دارد را زیر سوال ببرند. این نمایش آن ها را به چالش می کشد تا در نظر بگیرند که چگونه در دنیایی زندگی می کنیم که مرزهای بین محافظت و آسیب به طور خطرناکی محو شده است. رعنا دهقان (م. ۱۳۶۵ تهران ) ایران مجسمه ساز و نقاش ساکن تهران است. وی مدرک کارشناسی خود را در رشته ی نقاشی از دانشگاه آزاد تهران (۱۳۹۲) دریافت کرد.
آثار رعنا دهقان خصلت های امر من درآوردی و امر واقع را پس از آن چه او مرگ اشیاء می خواند بررسی می کند در نگاه او اشیاء بعد از مدتی از وضعیت محصول بودگی خارج می شوند و به قلمروی اشیاء بازمی گردند و «ماده» می شوند. او چیزهایی که از جهان مشترک تصاویر کنده و تغییر داده را ابزاری برای ابراز درونیاتش می بیند گر چه این اشیای تغییر یافته دفرمه و مخلوط می شوند از طریق نشانگانی که هنرمند از حالت اولیه باقی گذاشته ارتباطشان با منشاء همواره برقرار می ماند.