;
نمایشگاه آثار منوچهر معتبر
افتتاحیه

نمایشگاه آثار منوچهر معتبر

نمایشگاه انفرادی

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ تا جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

هنرمندان نمایشگاه

بیانیه

منوچهر معتبر را چگونه ببینیم؟

منوچهر معتبر هنرمندی است که شش دهه‌ کار پیوسته هنری‌ وی از جهات مختلفی بر هنر معاصر ایران اثر گذاشته‌ است. معتبر همواره هنرمندی بی‌حاشیه و به دور از طوفان‌های گذرای فضای هنر و هیجان‌های دیده‌شدن بوده است. 

معتبر، زبان طراحی را از سطح تعاریف دانشگاهی آزاد کرد و، به رغم قدرت چشمگیرش در طراحی کلاسیک، ابعاد جدیدی به آن افزود. او با حرکت میان نقاشی و طراحی آثاری خلق کرد که در فضایی طراحانه هویتی نقاشانه دارند.

طراحی‌های معتبر، زیست اجتماعی زن ایرانی را در بستر سنت‌های تحکیم شده پس از انقلاب ۵۷ به تصویر کشید. این درحالیست که آثار کم‌تر دیده شده‌ی زنان نود معتبر در پیش از انقلاب ۵۷، زنی دیگر را بازتاب می‌دهد که او هم جغرافیا و تاریخ خاص خود را دارد. 

در کنار ردپای مستقیم نقاشی‌های منوچهر معتبر، دستخط خاص او را می‌توان در نسل شاگردانی دید که هریک طراحان فیگوراتیوی قدرتمند، اما رها از غل و زنجیرهای طراحی آکادمیک هستند. معتبر مفهومی تازه و زبانی معاصر در طراحی خلق کرد و بسیاری از شاگردانش دستمایه این خلق را در آثار خود متجلی کردند.

محمودرضا بهمن پور

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد