;

درون و برون

نمایشگاه گروهی

پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ تا جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳

بیانیه

"درون "در اینجا مجازاً به معنای باطن و ضمیر فردی تعریف شده است؛ جایی که احساسات افکار و هویت شخصی شکل می گیرند. در مقابل "برون" نمادی از تاریخ و فرهنگ ایران است؛ بخشی از هویت ما که به دلیل زیست در دنیای امروز گاه مورد بی توجهی قرار گرفته است. هرچند درون و برون در نگاه اول به دو مفهوم متضاد اشاره دارند در این نمایشگاه، به جای تقابل، بر پیوند و همزیستی این دو تاکید شده است.

در دنیای امروز هنر و فرهنگ قدیمی ما با زندگی معاصر بیگانه به نظر میرسد. در این پروژه تلاش شده تا با ایجاد بستری نو و استفاده از شیوه های جدید، زمینه ای برای آشنایی دوباره با این فرهنگ فراهم شود. هر اثر هنری نمایانگر فرآیند درونی سازی تاریخ، فرهنگ و هنر ایرانی است؛ تلاشی برای کاهش فاصله ای که میان نسل جدید و میراث فرهنگی ایجاد شده است. با استفاده از داستانها و روایت ها و خوانشهای امروزی تر، این آثار تلاش دارند تا آن بیگانگی را کاهش دهند و پیوندی جدید با گذشته خود برقرار کنند.

نمایشگاه "درون و برون" بازتاب سفری است که از آگاهی و شناخت جهان بیرونی، تاریخ و فرهنگ آغاز میشود و با درونی سازی آن به عنوان بخشی از هویت فردی ادامه می یابد. در اینجا، هنر به عنوان ابزاری برای پیوند این دو جهان عمل کرده و هر اثر نشان دهنده ی ارتباط عمیق میان درون فرد و گذشته و فرهنگ ایران است. این آثار تجسمی از همزیستی میان ظاهر و باطن، درون و برون و تلاشی برای بازگرداندن ارزشهای فرهنگی به زندگی روزمره و ذهن معاصر هستند.

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد