;
گالری اُ با افتخار با افتخار در نخستین همکاری خود با نصرتاله مسلمیان )م. ۱۳۳۰ سلماس(، گالری ا نمایشی انفرادی از نقاشیهای اخیر هنرمند را برگزار میکند
این مجموعه آثار که از دههی ۷۰ شمسی شروع به شکل گرفتن کرده، نمایانگر تغییر رویهای قابل توجه از آثار نمادپردازانهی پیشین وی است— شیوهی کاری که آن را بسیار ِ جدا افتاده از پیچیدگی تجربهی زندگانی میداند. او با دورشدن از آثار بزرگ و نمادین روی بوم، به سمت خلق آثاری درون نگر که از تجربهی شخصیاش برآمده و تحت تاثیر شرایط انضمامی و تجربهی مدرنیسم بود، سوق داده شد. انتزاع و پیکرنمایی موجود در این آثار هر دو به یک اندازه در خلق اثر مورد توجه بودهاند، خصلتی که نمایانگر عقیدهی مسلمیان در تنوع فرمهای زندگی است. اشخاصی که او به تصویر میکشد ساختارهایی نمادین نبوده، بلکه نمایانگر حضوری شکل گرفته از تابآوری انسان هستند. او بهجای افرادی معین، چهرههایی که بار تاریخ شخصی و جمعی را به دوش میکشند، تصویر میکند. زبان تصویری او توسط پارادوکسی گیرا برجسته میشود: همنشینی رنگهای آرامبخش و درخشان با تجلیهایی از تراژدی. این ناهنجاری عاطفی، چنان مخاطب را به فضایی از تامل و آسیبپذیری فرومیبرد که صحهای بر تعهد مسلمیان در بهنمایش گذاشتن وضعیت انسان و مسئولیت جمعی ما به هنگام بحران میگذارد. پرداخت عمیق او به هویت، حافظهی فرهنگی و تاثیر پایدار تاریخ بر ا کنون در پرترههایی که او تحتتاثیر نگارگری ایرانی از زنان میکشد، مشهود است. با این حال، پرداخت به این مسئله را بااحتیاط جهتدهی میکند، بهگونهای که تعادلی ظریف میان تحسین و نکوهش، بازتاب و پرهیز قائل شود. ترکیببندیهای مسلمیان غنی از عناصر نمادینی است که از معانی کلیشهای و ثابت خود دوری میکنند. این نمادها به جای ارجاع به معانی رایج اجتماعی خود، آ گاهانه مبهم و باز باقی میمانند تا معانی شخصی و مبهم را تداعی کنند. بهرهگیری او از فرمهای کالژمانند ُعد احساسی آثارش عمق میبخشد و همزمان با دعوت به و ارجاعات واقعنمایانه، به تفکر مستمر، فضایی گشوده برای تفسیر فراهم میآورد.