نقاشی ام زمانی تمام می شود که با مدادی رنگی
خط و مرزهای جدی آثارم را مخدوش کنم و به
شوخی بکشانم. درست اینجاست که به اصل تاریخ
نزد کیتر می شوم.
کار نقاشی تغ ییر تاریخ نیست. نقاشی تاریخ را در
دستانش می گیرد ، ورز می دهد، بالا و پا یین می
اندازد، قلقلکش میدهد و بعد بر زمین می زند . آن
را از زاویه خودش روایت می کند و به محک نقد می
گذارد.
من سرازیر شده در دل تاریخ به دنبال واکاوی روابط
بین انسانها هستم. نگاهم بر گرفته از طنزی است
که در بطن اساسی ترین ارتباطات اجتماعی رخ
نمود می کند . طنزی که می خنداند و بعد چشمانت
را خیره میسازد به نقطه ای بدون تعریف.
مجموعه جدید نقاشی هایم تمبر نیستند،استفاده
تصویری از حاشیه تمبر بخاطر ارزش گذاری
مفهومی است که برحوادث تاریخ دارد. به نوعی ؛
حاشیه گلدار به عنوان چاشنی تصویری بر روی متن
اصلی کار، چالش محتوایی و بیانی ایجاد می کند.
سعی دارم تلخی تاریخ را در پشت لایه های طنزش
پنهان کنم و به نوعی تزئینش کنم تا جذابتر به نظر
بیاید.بی هیچ دخل و تصرفی قیمتها را روی حاشیه
کارم می گذارم . این ارزشی است که از قبل تع یین
شده است.
من برای تغ ییر این ارزش گذاری بارها سبیل های
ناصرالدین شاه را تراشیدم و برای احمد شاه گذاشتم
و این همه جسارت و جرئت فقط 2 ریال بر ارزشش
افزود.
در میان این حاشیه ها می شود افتخارات بزرگ را
به ریالی خرید و فروش کرد
من در آخرین خرید موفقم ،کاخ سفید را با حاشیه
ای تزئین شده به رنگ طلایی فقط به قیمت 1 دلار
خریدم.
سعید محمدزاده نودهی
دیماه 1392