;
امروز ، گالری های شخصی فراوانی در اینستاگرام مشاهده می شود ، گالری هایی که با دقت نظر ، وسواسی خاص و ملاحظات فراوانی از آثار هنری کاربران ، چیدمان شده اند ، هرچند این اتفاق ، ممکن است بر خلاف معیارهای اولیه طراحی این شبکه اجتماعی باشد ، که برای تمرکز روی روزمره گی ها طراحی شده است .
پروژهی Direct vision، . در نظر دارد تا این گالری های شخصی و مجازی را به همان شکل از مجاز به دنیای واقعی وارد کند ، تا از این رخداد مواجه ای ملموس در واقعیت به وجود بیاورد.
و از آنجاییکه این مواجهه بدون واسطه مجاز و در واقعیت اتفاق می افتد ، از واژه Direct که درشبکه های اجتماعی واژه ای مختص به اینستاگرام است ، استفاده شده است.
در این پروژه از کیوریت آرام یا تدریجی که روشی زمان مند است ، استفاده شده است .
بخشهای این پروژه شاملِ:
بخش نمایشگاه:
عرضهی آثار در قالب نمایشگاه، در شاخه های هنر عکاسی ، نقاشی ، ... و ویدئو آرت و نیز در قالب پرفورمنس.
بخش مطالعاتی _ پژوهشی:
_ ارزیابی و تحلیل آمار موجود از کاربران اینستاگرامی در ایران؛
_ مصاحبه با برخی کاربران فعال در اینستاگرام ؛
_ بررسی و آرشیو تحقیقات و نمایشگاه هایی که بر اساس اینستاگرام صورت گرفته.
نمایشگاههای Direct photo قسمتی از پروژه Direct vision است که در آنها فقط عکسها به نمایش در آمده اند .
در این نمایشگاهها سعی بر این است، محیط صمیمانه و مطبوع حاکم بر فضا، بتواند پیوندی بین واقعیت و مجاز برقرار کند، تا این مواجهه به شکل واقعیتری صورت پذیرد.
دربخش هفتم Direct photo عکسهایی از
آیدا احمدی شرف
سمانه غلام نژاد
تهمینه گدازگر
علیرضا گودرزی
جاوید نیک پور
به نمایش در آمدهاند .
پگاه بهروزفر